oleje so zníženou HTHS viskozitou sa používaju i v turbomotoroch. Tieto oleje su určené pre najnovšie motory, ktoré su tomu konštrukčne riešené-menšie prevádzkové vole. Dost ma to zaráža, pretože práve vzduchom chladené motory z dovodu velmi rozdielnych teplot rozlišných konštrukčných skupín maju prevádzkové vole vačšie a u nich sa takéto oleje nepoužívaju. čo sa eterov týka, tak v sučastnosti už má takmer každý motor nejaký diel z plastu, napríklad motocykle maju napinák rozvodovej retaze plastový, čo je diel pomerne dost namáhaný a bez problémov sa dožíva životnosti 100 tisíc km. Ked nepoužívate krovinorez pri nižších teplotách, nie je nevyhnutné používat 5W-x, jeho výhoda voči 10W a viac sa prejevuje až pri nižších teplotách. čo sa týka skráteného výmenného intervalu, tak ho výrobca predpisuje pravdepodobne z dovodu rýchlej degradácie, ked najviac utrpí viskozita letná 30,40 atd. napríklad u motora z Fabie bola znížená viskozita po 15 tisíc nameraná u oleje SAE 5W-40 len 5W-30. Vo všeobecnosti týmto najviac trpia oleje s velkým rozsahom 5W-40 0W-40 z dovodu degradácie aditív upravujucich viskozitu. Esterové ani PAO oleje tieto aditíva nemaju, respektíve ich maju len malé percento. Použitím oleja 5W-40 určite chybu neurobíte, len by som zmenil ACEA A1 na A3 a 200 ml oleja ročne nie je vela. Ja ročne použijem 14 l oleja, z toho 4 l oleja maju cenu 106 €,takže 200 ml oleja naviac neriešim.