Demontáž klikovky za sekačky



lubos25 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (108) - 48.252 (?)
17.5.2010 14:09

Jsem motor rozdělaval už 2krát na GGp sv 150. Chronologie je taková že motor odstrojit a potřeba bude stahovák na setrvák. Pak motor rozpůlit, povolit ojnici a klika ven. Nic neprodupat a pamatovat jak to složit. Kliku mi vyrovnak kolega na lisu a na budikach přezkoušel za flašku. Těsnění je klasický motorářský tmel.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 14.146 (?), 17.5.2010 13:37, zobrazeno: 39541x

Dobrý den,

Sekačka+nepozornost+obrubník = ohlá klikovka. Před pár dny se mi to stalo. V příspěvku "Ohnutá kliková hřídel"  se píše, že namísto vynaložení 5000 za opravu lze nechat ten hřídel narovnat (třeba fa Pavlíček Bosonohy).

Bohužel, je potřeba s tím hřídelem přijít, tudíž ho vymontovat. A tak bych se rád zeptal profesorů, jak na to. Jsem průměrně zručný kutil s rozmanitým vercajkem, ale motor jsem nikdy nerozdělával. Je to Honda CGV135.

Moc bych uvítal popis činností v chronologickém pořadí a zejména na co si dávat pozor. Jestli budou potřebné nějaké stahováky nebo nějaké tmely na utesnění dosedacích ploch při montáži atd...

Zdali je to vůbec proveditelné v garážových podmínkách?

Předem dík, Milan Brno venkov

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
lubos25 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (108) - 48.252 (?), 17.5.2010 14:09

Jsem motor rozdělaval už 2krát na GGp sv 150. Chronologie je taková že motor odstrojit a potřeba bude stahovák na setrvák. Pak motor rozpůlit, povolit ojnici a klika ven. Nic neprodupat a pamatovat jak to složit. Kliku mi vyrovnak kolega na lisu a na budikach přezkoušel za flašku. Těsnění je klasický motorářský tmel.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 4.243 (?), 17.5.2010 14:14

Rozebrat to tak, aby výsledkem byla osvobozená klika je to nejlehčí. Jen bude potřeba postupovat tak, aby se nic neponičilo, třeba při stahování setrvačníku, nebo opečovat hřídel kliky (strna od naže) tak, aby volně prošla futrem a nepoškodila ho. Větší hoňka bude dát to dohromady tak, aby to fungovalo a nezlobte se na mě, když nevím o koho vlasně jde netoufnu si říci vy to zvládnete nebo nezvládnete. Není to zase až taková věda, ale jak prokoho.
PS: Pokud se do toho přecejenom pustíte, zjistěte si některé utahovací momenty. Hlanvě ojničního oka ať jste aspoň trochu v obraze a víte jak moc nebo jak málo, podle toho co si vyberete. Šroubky jsou železné díry se závity pro ně většinou v lehkých slitinách a ta neodpouští, tak ať se nedivíte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
lubos25 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (108) - 48.252 (?), 17.5.2010 14:29

Jako kluci jsme rozebirali pionýry na koleně, pak všechny možné Jawky. Kdo se bojí nesmí do lesa.

PS. šrouby se dotahují pul otačky před utržením, jen to chce trochu cviku

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 18.5.2010 9:36

Zdravím, už se toto téma zde probíralo a já jsem upozorňoval na to, aby se ohnutý konec klikovky nedemontoval z karteru motoru, protože protahováním ohnutého konce klikovky skrze poměrně dlouhé kluzné ložisko se udělá víc škody než užitku. Sice Vám narovnají klikovku, ale futro je navždy poškozené. Klikovka se rovná zásadně přímo v karterech, pouze se odstrojí kyty motoru, ten se upne do spec. přípravku a takto se pomocí indikátoru a zhotovené páky konec kliky srovná. Mluvím o přípravku protože síla potřebná k narovnání nesmí namahat ono ližisko. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 96.126 (?), 20.5.2010 7:13

Taky bych doporučil nechat srovnat kliku zásadně na motoru. navíc je to jednoduší, a ušetříte si čas, práci a peníze. nehledě na to že honda má rozvoďák a ten má taky své uskalí... Stačí sundat jen kryty - plasty, startování, unašeč a doporučuji i karburátor - se stahovánim setrvačníku a tesnícími tmely si tedy také nemusíte dělat hlavu... Š.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 128.254 (?), 20.5.2010 8:26

Zdravím, přesně jak uvedl Š., důležité je sundat zapalování, protože pravě okolo setrváku se opásává cípant z pruhu plechu, kterým se fixuje motor do přípravku. Srovnat hřidel tímto způsobem se dá do 0,02mm a nezabere to víc jak hodinu. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
mikopm - (1) - 177.22 (?), 6.6.2010 21:19

Velice bych byl vděčný za informaci od pana Š nebo od Standy jak vyrovnat hřídel pomocí přípravku. Honda Typ GCV160-A1A   Děkuji,  pokim@seznam.cz

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 159.245 (?), 28.1.2011 9:13

a už jste si pánové nechali takovou narovnanou kliku zrentgenovat? Pouze jedna z deseti klik nemá po srovnání prasklinu a s tím bych rozhodně nesekal.Při 3000 otáčkách máte nohy hned... víte kde

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 100.241 (?), 28.1.2011 20:54

Zdravím, Vy ano a proč zrovna jedna z deseti? Víte o někom, komu "upadl" konec klikovky i s nožem, já teda zatím o nikom takovém nevím. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika