Brždění VARI z prudkého kopce



host - 15.7 (?)
11.9.2018 21:43

Pravda - staré T20ky jízdu na zpátečku a brždění motorem neměly rády. Hlavní konstrukční problém, spodní mrazovou zátku, odstranily vylepšení převodovky na T-20A, kdy spodek pod šnekem měl kuželíkové ložisko a víčko ve stylu novější tříkvaltové DSK. U nový sestavy se toho nebojte, vozíky vari mají rozdíl v kolech a šíři nápravnice, korba a brzdy jsou totožné.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
host - 119.228 (?), 10.9.2018 12:23, zobrazeno: 27246x

Dobrý den,

chci si zakoupit vari sestavu s motorem XP200. Bude to hlavně na vožení dřeva z lesa. Jsou tam celkem houpáky nahoru dolu.

Mám hrůzu ze sjíždění kopců, když budu mít za zády metráky dřeva.

Můj dotaz zní, zda to bez problémů ubrzdím nebo ne. Prý se u vari nesmí používat brždění motorem, kvůli poškozování šneku.

Díky

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 144.210 (?), 10.9.2018 14:46

S vari nemám problém, taky vozím dřevo a z prudkého kopce brzdím motorem.A když ulovím suchý vršek ze stromu tak ho zakáknu za vozík a taky pomůže brzdit.Kupovaný byl ovšem stroj někdy v roce 1986.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 96.42 (?), 10.9.2018 17:42

Jde brzdit motorem, ale musí být spojka v záběru. Zatížení je stejné, jako když jedete do kopce. Brzdy na vozíku jsou životní nutnost a nejlépe mít vozík s 13" koly. Nejdřív jsem zkoušel na malém kopci až potom velké padáky, kde ani koně jeli po zadních. Uvázat vršek je taky pomoc, není dobré na ni spoléhat, v rygolu jede skoro bez odporu. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 166.197 (?), 10.9.2018 17:50

Brždění motorem nesnášely staré dvourychlostní převodovky, nové jsou odolné. Ovšem brzdy na vozíku jsou nutností.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 33.10 (?), 10.9.2018 20:04

Jasna zprava    neni co resit    napsal jste to  jasne

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 15.7 (?), 11.9.2018 21:43

Pravda - staré T20ky jízdu na zpátečku a brždění motorem neměly rády. Hlavní konstrukční problém, spodní mrazovou zátku, odstranily vylepšení převodovky na T-20A, kdy spodek pod šnekem měl kuželíkové ložisko a víčko ve stylu novější tříkvaltové DSK. U nový sestavy se toho nebojte, vozíky vari mají rozdíl v kolech a šíři nápravnice, korba a brzdy jsou totožné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 119.228 (?), 12.9.2018 8:27

Díky za informace. Ještě jedna drobnost. Volal jsem jednomu prodejci a ten mi říkal, že Varina s motorem Honda snese stoupání 30 stupňů kdežto motor PJXP 200 jen 20 stupňů. Proč to tak je? Ten PJXP 200 má jiný karbec, který nezvládne větší náklon? 20 stupňů se mi zdá málo. Chtěl jsem kvůli ceně koupit právě tu dvoustovku.

Díky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_HK_ - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1484) - 248.220 (?), 12.9.2018 10:05

Nebojte se, PJPX200 větším náklonem nepoškodíte, ale při poloprázdné nádrži se Vám může stát, že při stoupání nedoteče benzín do karburátoru. Pokud o tom víte, tak před vyjížděním do strmého svahu si pohlídáte, aby nádrž byla více než poloplná a nikoliv skoroprázdná. Jinak 20stupňů je dost velký krpál = na silnicích se značí stoupání větší než 12% a 20° je v procentech 36% Takže pozor, jestli Honda nemá 30% a PJPX 20°, pak by svahová dostupnost obou strojů byla až na zaokrouhlovací chybu shodná.

SfK.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 55.14 (?), 12.9.2018 12:02

Nebral bych na lehkou váhu nebojte. Jednu zadřenou 200 XP tu mám. Kousnul se ventil, pán s tím chtěl dělat harvestor a nějak nepochopil, že tohle je na zahrádku. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 55.14 (?), 12.9.2018 12:05

Jo a svahová dostupnost se bere podle soupravy, né jenom motor. Honda do kopce musí být natankovaná, má spádový karbec a do kopce benzín neteče. Leda vycouvat. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika