Benzin v zahradni technice



host - 25.47 (?)
16.11.2008 13:23

Ještě jednou jsem rozebral karburátor, pořádně vyčistil těsnění mezi válcem a vše doslova vykoupal v benzínu. Po montáži jsem třikrát zatáhl a pila běžela na základní nastavení karburátoru. Zapoměl jsem totiž nasadit vzduchový filtr. Po nasazení opět problémy. Filtr jsem před tím vypral ve vlažné vodě s nějakým saponátem a myslel, že je OK. Bohužel. Připadám si jako pitomec. Filtr koupím nový  a snad už konečně pojede. Díky za trpělivost!

Jirka

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 14.11.2008 21:24

Nikomu neberu jeho názor, ale servisní praxe říká něco jiného. Membrány v karburátoru jsou z gumotextilu a věřte, že doporučení výrobců také nevycházejí z vody a vzduchu. Při několika rozhovorech s šéftechnikem fi Solo, jsme zkonstatovali, že nejhorší benzíny na Evropském trhu má ČR a Rakousko. U výrobce se scházejí, pokud má zájem, problémy z celého světa a po vyhodnocení příčin doporučují tito neukládat dlouhodobě stroje s palivem v nádrži. Proč asi?

Radek

                     
host - 25.47 (?), 14.11.2008 21:50

Dobrý večer Radku.

Rád bych se zeptal na membrány, ale u motorové pily. Dnes jsem poprvé rozebíral karburátor a nevím jak má membrána správně vypadat. Ta na mé pile je v místech kde jsou na karburátoru otvory na přetékání paliva, řekl bych vytahaná. Jsou na ní vytahané boule. To je asi špatně co?  Ptal jsem se v servisu na nové a řekli mi, že to nemá cenu měnit. Pila je 12 let stará, karburátor je perfektně čistý (kromě membrán) a já nevěřím, že se nenechá zrepasovat. Prosím o radu jestli je repase možná a na kolik by vyšla abych mohl porovnat cenu s novým.

                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 14.11.2008 22:05

Záleží na tom, čemu říkáte zahradní technika. Podstatně závažnější je ponechat starou směs pro dvoutakt, nebo 4 mix, než čistý benzín ve 4 taktní sekačce. Přesto je vhodnější benzín použít co nejdříve a přes zimu neskladovat. Když už se tomu nevyhnete, tak skladovat čerstvý benzín a plnou nádržku - to platí pro 4 takty, případně použít stabilizátor paliva. I ponechání starého použitého oleje třeba Honda nedoporučuje a před uskladněním se má vyměnit. Jinak vycházet z toho, kolik se na příspěvek podívalo lidí je zavádějící, neboť jen Vy jste se na něj podíval třeba 10x a jste to jen Vy - to se načítá každé prohlédnutí, dále je nemožné zjistit, kolik se na to podívalo lidí zkušených a takových, kteří třeba toto pravidelně dělají a potom se zde budou na jaře budou ptát, proč sekačka nestartuje, nebo kolísají otáčky motoru, přitom o benzínu, který tam ponechali se ani nezmíní.  

Bez názvu
Bez názvu
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 14.11.2008 22:34

Souhlasím s J.S.. Do čítače se načte i třeba mé projetí tématem, pokud sem někdo něco přidá.

Pro 25.47: ad membrány. Nová čerpací (bez kovu), je naprosto rovná a ty boule jsou místa čerpacích komor. Ty vznikají vytaháním provozem a je nutné takovou vyměnit. Regulační  (s kovovým talířkem a čípkem), je prohnutá, ale jinak musí být zcela hladká. Takové příčné zlomy, či deformace talířku, snižují její účinnost. Jehla pod vahadlem na které tlačí tato membrána, nesmí po demontáži vykazovat na špičce drážku, nebo jinou deformaci. Vahadlo musí chodit na osičce volně, jeho pružina nesmí být nijak deformovaná. Membrány nesmí být nijak tuhé, nové jsou vláčné jak "dětská prdelka". Čerpací membrány se vyrábějí také z jiných materiálů než jen gumotextilu. Průhledné, černé, modré jsou z materiálu podobného filmu, dále se používá materiál velice podobný laminovací textilii. Sady pro opravy jsou dvoje, Takzvaná dílenská (membrány a těsnění + jehla/y, vahadlo, osička, sítko, zátky kanálků a další drobnosti), a membránová (membrány a těsnění). Dají se koupit i replikové, podstatně levnější a nebo originál od výrobců, ale za lepší cenu než u značkových prodejců, kde většinou dodávají jednotlivě. Doporučuji u takto strarého stroje vyměnit celé osazení včetně jehly a vahadla. Vahadlo s nastavuje u každého modelu a značky karburátoru odlišně. Budu-li znát typ pily, karburátor, uvedu možná objednací čísla a nastavení vahadla.

Radek

                     
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 14.11.2008 23:01
a já jen dodám nezapomeňte vyměnit také sací koš v nádrži (palivový filtr)
                     
host - 96.46 (?), 14.11.2008 23:13
Mozna se rouham, ale nikdy jsem palivovy filtr u zadneho stroje nevymenoval. A nic se nestalo. Zda se mi, ze pri udrzbe se musi delat spousta veci zbytecne. L.
                     
HH - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (154) - 112.250 (?), 14.11.2008 23:34
sací koš se postupně ucpává a tím se zvyšuje odpor který musí membrána překonat k dopravě paliva do karburátoru, odtud jsou na ní ty vytahané boule, někdy je odpor tak velký že si s ním neporadí ani nové membrány. Někteří výrobci doporučují výměnu sacího koše cca jednou ročně (při pravidelnm používání pily)
                     
host - 25.47 (?), 15.11.2008 0:35

Husqvarna 36. 12 let stará pila. Už jsem tu popisoval problémy se startem a kolísáním otáček. Palivový filtr + svíčka vyměněny. Chvíli jde, chvíli ne. Už jsem s toho na prášky. Karbec vyndám a memránu vyfotím. (až se vrátí dcera s foťákem z víkendu.)  Jestl jsem správně pochopil, zrepasovat krburátor jde?

Jirka

                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 15.11.2008 6:53

Pro 96.46 : Chodíte do kostela? Pokud ano, tak zítra ke zpovědi!  Ani v autě?  Kdo a jak dělá, či nedělá údržbu, je jeho věc, ale stále a dokola omýlat logiku doporučení výrobců, se mi nechce.  Ano, občasné použití prodlužuje interval údržby několikanásobně, jenže stále je potřeba. Zrovna včera, křoviňák, nejde va vysokých otáčkách, vyměnil jsem filtry a pohoda! 

Pro 25.47: Karbec zrepasovat jde, u vás bude nejspíš osazen Walbro WT. Koukněte se ještě do prostoru mezi válcem a držákem karbce, je tam guma a je tam, zdroj většiny problémů tohoto rázu, váleček impulsu.  Po 12 letech bude asi vytahaná a hrdlo na držáku v ní nesedí. To gumové hrdlo (černé) nesmí být prasklé a může být také volné. Oba tyto díly se dají koupit jak originál HQ, tak replikové. Také se mohlo ulomit, či nalomit hrdlo impulsu, pak je to na výměnu držáku karbce! Je to ale větší oprava a nechci strašit, ale dost často má ještě jednu závadu nasvědomí. Přidřený motor.

Cena opravy karburátoru s replikou membrán a nebo originálem od jiného dodavatele, příide na cca 1000,- Kč, nový karbec na 3 000 až 4 000 ,- Kč.

Radek

                     
host - 25.47 (?), 16.11.2008 13:23

Ještě jednou jsem rozebral karburátor, pořádně vyčistil těsnění mezi válcem a vše doslova vykoupal v benzínu. Po montáži jsem třikrát zatáhl a pila běžela na základní nastavení karburátoru. Zapoměl jsem totiž nasadit vzduchový filtr. Po nasazení opět problémy. Filtr jsem před tím vypral ve vlažné vodě s nějakým saponátem a myslel, že je OK. Bohužel. Připadám si jako pitomec. Filtr koupím nový  a snad už konečně pojede. Díky za trpělivost!

Jirka

zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Filtrace kohoutkové vody13.6.2025
Filtrace kohoutkové vody12.6.2025
Napojení na novou kanalizaci11.6.2025
Filtrace kohoutkové vody11.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025
Napojení na novou kanalizaci10.6.2025
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2025
DŮMACHALUPA.cz
statistika