Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:2.2 VENTILOVÝ ROZVOD SV
Uspořádání s postraními ventily umístěnými v bloku motoru. Jsou poháněny zespodu
vačkovou hřídelí. V automobilovém průmyslu se přestaly používat pro nevyhovující tvar
spalovacího prostoru. Další nevýhodou je nemožnost korekce kompresního poměru. Na
druhou stranu pro tento rozvod hovoří levná výroba a nízká hmotnost. Mezi přínosy také patří
to, že se při poruše rozvodu nepotkají ventily s pístem.[9,10]
Obr. 6 Rozvodový mechanismus SV [9]
Výhodou tohoto rozvodu je jednoduchost, spolehlivost, poměrně tichý chod a nízká cena.
Naopak nevhodný tvar spalovacího prostoru je nevýhodný. Směs při proudění musí totiž
změnit svůj směr o 180º. Další nevýhodou je nízký kompresní poměr vlivem nevhodného
kompresního prostoru, menší výkon a účinnost = vyšší měrná spotřeba. Problémem je i
obtížné nastavení vůle z důvodu špatného přístupu k zdvihátkům. Pro lenochy, kterým se nechce hledat.