Ve vašem případdě bych nesázel na olej, ale na teplo v přívodu benzinu do válce. Signál je, že vylítnou otáčky před zhasnutím. To znamená, že motor má najednou více chudou směs. Málo benzínu na množství vzduchu. Otáčky bez zatížení se krátce zvýší, ale zároveň padá výkon a motor zhasne. Buď se do karburátoru nedostává dostatečné množství benzinu (ucpané odvzdušnění nádrže, smetí v karburátoru, přehřátý přívod benzinu) nebo benzin po nějaké době začne v karburátoru vařit. Protože se napřed odpaří benzin, tak olej v karburátoru zůstane a dostane se spolu s nesprávným poměrem směsi benzinu a vzduchu do válce, kde jej svíčka nedokáže zapálit. Proto po delších pokusech ta zaolejovaná svíčka. Vyzkoušejte po zhasnutí ochladit karburátor třeba mokrým hadrem, potom nastartujte. Válec neochlazujete!! Mezi karburátor a válec se běžně dávají izolační podložky (pertinax?) o tloušťce 3-5 mm.