Já nevidím do zákulisí redakce časopisu. Ale když jím listuji, napadá mě, že jsou tam dvě skupiny lidí. Ta mladší část - profesionální novináři, grafici, ajťáci, kteří by se asi uplatnili v kterémkoli časopise. Druhá skupina je ta odborná. A tady mám dojem, že jde o dlouholeté zahrádkářské autority jako p. Rod, Větvička, a jiní, kteří již nemají na obsahovou skladbu takový vliv. Další autoři pak píšou spíš externě a těžiště zájmu jejich profese leží jinde (výuka, výzkum, obchod).
Příčina je i v rozsahu tiskoviny. Dřív to dalo námahu něco vyťukat do stroje, nakresklit, pak to vysázet, namnožit. A když už to stálo tolik práce, tak ať to má myšlenku. Dnes je za stejné peníze v podstatě jedno, kolik stran bude časopis mít. Texty lze snadno stáhnout, kopírovat, fotky taky, čím víc stran, tím víc reklamy se tam vleze. Nelze se divit, že balastu přibývá.