Thuja brabant - jsou rezavé co s tím?

Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 79.90 (?)
18.4.2009 21:59

Příčin reznutí větviček thůjí bývá několik - mráz, zejména u mladých keřů, které jsou přehnojeny dusíkem a mají nedostatečně vyzrálé dřevo, nebo je škůdcem molovka thůjová, dále to může býti suchem nebo nedostatkem hořčíku. Poslední dvě příčiny bývají nejčastější. Odstranění deficitu hořčíku je nejlépe provést opakovaným postřikem 2,5% roztoku hořké soli (síranu hořečnatého). Postřikuje se až do skanutí, ne za intenzivního slunečného svitu, nejlépe navečer.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

sumik - (1) - 174.140 (?), 14.4.2009 12:04, zobrazeno: 21881x

Prosím o radu. V říjnu minulého roku jsme zakoupili a zasadili tůje BRABANT 80-100cm. Po zimě to pravděpodobně jedna nepřežila vůbec a ty ostatní nemají také zrovna moc zdravou barvu. Co děláme špatně? Zde posílám odkaz.

host - 62.154 (?), 16.4.2009 13:45

Jsem laik, snad neporadím špatně: také jsem před dvěmi lety koupil podobné brabanty v baumaxu. Některé hnědly, ale mnohem méně než ty Vaše.

Ostříhal bych hnědé části a pořádně je teď na jaře zaléval, aby si stihly vytvořit hodně kořenů.

A také mi přijde, že ty hobbymarketové thuje jsou pěstovány tak, aby měly rychle nějaký objem k prodejnosti, ale nikdo už nehledí na počty terminálů, zda to není jen nevzhledné křoví, apod. Ty svoje jsem významně ostříhal, přijde mi to lepší a do budoucna udržitelnější. Soused, který je "jen zasadil" před asi 4mi lety má teď nevzhledný plot...

host - 132.186 (?), 17.4.2009 20:24

Já jsem sázela thuje před třemi lety a to od českého pěstitele.Přesto loni na podzim začaly zevnitř rezavět, bylo mi doporučeno použít přípravek-hořká sůl a můžu říct že nyní jsou ve výborném stavu, taky používám dvakrát ročně hnojivo na jehličnaté rostliny.

Vinšálek - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1862) - 79.90 (?), 18.4.2009 21:59