Strupovitost
|
|
|
|
|
 |
 |
|
Fawn - (4) - 83.159 (?), 3.8.2009 22:27, zobrazeno: 7568x
Dobrý den, letos jsme si pořídily chaloupku s menší zahrádkou kde rostou dvě jabloně. Jedna z jabloní je napadená zřejmě strupovitostí. Jelikož jsem v zahradničení začátečník prosím zkušenější pěstitele o radu. Na jablkách jsou tmavé fleky, jakoby pihy, některá jsou popraskaná. Na listech jsou hnědé fleky, některé jsou uschlé. Dá se proti této chorobě něco dělat teď v srpnu, kdy jablka pomalu už dozrávají, nebo mám na podzim shrabat listí a na jaře provést postřik. Může se listí a jablka z napadené jabloně kompostovat?
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
host - 83.159 (?), 4.8.2009 22:05
Děkuji za radu. Jablka ještě zralá nejsou, bohužel ani nevím co je to za odrůdu a předchozí majitel to také nevěděl. Jen říkal, že sklízeli koncem srpna-začátkem září. O letošní sklizeň mi ani tak nejde, jen bych ctěl stromu pomoct, aby to bylo příští rok lepší. Takže koupím postřik, prostuduji návod, budu stříkat a pálit listí. :-) Ještě bych měl dotaz zda jablka napadená strupovitostí se dají normálně bez obav konzumovat nebo jsou nějak zravotně závadná?
|
|
 |
|
 |
 |
|
romila - Zlatý Zahrádkář (914) - 18.121 (?), 4.8.2009 22:19
Ne, rozhodně závadná nejsou, jen bych je kvůli vzhledu nedoporučovala na výstavu. :-)) Takže je můžete v pohodě konzumovat. Až budete mít čas, zadejte si do vyhledavače "strupovitost", najdete si počteníčko na teď či dlouhé zimní večery a dozvíte se mnohem víc, už se zde několikrát probíralo toto téma. Vzhledem k tomu, že jste sice psal o "pihách", ale zároveň o prasklinách, domnívám se, že jde skutečně o strupovitost. Jinak "pihy", které dělají takové malinké prohlubně a při rozříznutí zasahují i do dužiny jablka, by patřily hořké pihovitosti. V případě zájmu, stačí opět zadat do vyhledavače a dozvíte se téměř vše potřebné z předchozích diskuzí. M.R.
|
|
 |
|
 |
|
 |
 |
|
Fawn - (4) - 83.159 (?), 5.8.2009 22:31