stříhání mladé jablůňky



vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18313) - 77.39 (?)
4.9.2008 21:37

První 3 roky zakracuji výhony jabloní pouze v předjaří výchovným řezem. Přes léto odstraňuji jen konkurenční výhony. Napře chci, aby stromek vytvořil korunu., teprve potom přemýšlím o letním řezu "na plodnost"
    Tím netvrdím, že nelze řezat i jinak.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 109.108 (?), 4.9.2008 13:27, zobrazeno: 8791x

Jsem pěstitelský začátečník, proto prosím o radu.Vloni na podzim jsem zasadila jablůňky, malinko kvetly, plody opadaly.Letorosty jsou moc dlouhé-80cm.Mám je nechat tak nebo zastřihnout.Kdy se toto může provést.Ještě teď nebo až v zimě?Prosím, poraďte.M.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
romila - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (914) - 35.177 (?), 4.9.2008 15:53

Zakrátila bych kosterní letorosty tak o 1 třetinu už začátkem léta-snad tím nic teď nepokazíte. Další letorosty na 2-3 očka a pokud jsou některé na úplně "špatném " místě, odstranila bych je. Pokud jste vloni zastřihla kosterní letorosty, letos bych to udělala tak, aby poslední pupen byl nad lońským řezem. Pokud je budete stříhat poprvé, zastřihněte je na vnější očko. Dělám to tak a vychází to. Taky se mi stalo, že jsem někdy začátek léta nestíhala a provedla jsem střihání později. Určitě se někdo ještě vyjádří a třeba fundovaněji či srozumitelněji a budete mít možnost posoudit a zařídit se v konečné fázi sice dle rad, ale zároveň dle svého citu. M.R.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18313) - 77.39 (?), 4.9.2008 21:37

První 3 roky zakracuji výhony jabloní pouze v předjaří výchovným řezem. Přes léto odstraňuji jen konkurenční výhony. Napře chci, aby stromek vytvořil korunu., teprve potom přemýšlím o letním řezu "na plodnost"
    Tím netvrdím, že nelze řezat i jinak.