Stříhání jabloní ve špalíru

víítek - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (573) - 166.34 (?)
25.10.2008 14:44

Podívejte se, jestli má strom ještě kořeny. Takto se většinou na nadzemní části projeví požerky od hryzce. Padlí to asi nebude.

S tvarováním špalírů moc praxe nemám, ale něco už jsem o tom četl. Důležité je letní zaštipování či houžvení. Důležité je pochopit hierarchii koruny. Větve by měly být odkloněny ve stejném úhlu, spodní větve musí být delší než větve výše postavené. Kosterní větve by neměly být silnější než 1/2 kmene v místě kde přisešdají.

Je tedy vhodné omezovat větve ve vyšších patrech, aby se vyvynulo spodní patro.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Bodeha - (16) - 128.164 (?), 24.10.2008 20:25, zobrazeno: 14349x

Ahoj odborníci, jsem naprostý amatér.Mám 5 let vysazené jabloně.Začala jsem je stříhat a vyvazovat do špalíru.Probém je v tom, že to vůbec neumím a nevím, jak se takový strom stříhá a nejspíš jsem je zmařila.Navíc mi všechny stromy předloni okousali zajíci, tak jsem je nechala růst znova a opět ostříhala a všechny stromy mají lupínky celkem normální, ale jeden má podivný listy.Proto prosím o radu, kdo by věděl co jsem to na těch stromech spáchala a jestli nejsou úplně v háji a nakonec jak se tedy takové stromy stříhají, aby plodily.Moc děkuji za rady s pozdravem Bodeha

Podivné lístečky
Podivné lístečky
Nejspíš zmařený strom
Nejspíš zmařený strom
Lístky asi v pořádku,ale plody nebyly
Lístky asi v pořádku,ale plody nebyly

víítek - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (573) - 166.34 (?), 25.10.2008 14:44

Podívejte se, jestli má strom ještě kořeny. Takto se většinou na nadzemní části projeví požerky od hryzce. Padlí to asi nebude.