Neznámá odrůda jabloně



Jiří Janča - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1578) - 166.4 (?)
27.10.2015 18:09

Děkuji za názory, i když jste se shodli na Smiřickém, dnes se mi podařilo najít na netu Vaňkovu pomologii a vidím tam více rozdílů nežli tu dlouhou stopku, které si všimla paní Lída.

První je Smiřické podle Vaňka,  druhé to moje:

tvar zploštělý - spíše, kulaté až lehce protáhlé

stopka velmi krátká, nepřesahuje okraj stopečné jamky - tak to ani omylem

slupka hladká, mdle lesklá - u mého mastná

jadřínec dosti velký, cibulovitý - nejsem odborník na velikost jadřinců, ale připadá mi malý

sklízí se v říjnu, zraje koncem ledna, vydrží do dubna - je zralé již teď, v listopadu zcela moučnaté

Když už mám toho Vaňka, tak jsem se díval po dalších odrůdách, ale těch žlutých jablek je spousta...

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
Jiří Janča - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1578) - 166.4 (?), 25.10.2015 15:59, zobrazeno: 6997x

Mám na chalupě 70 let starou jabloň, vysokokmen, sázel ji děda, ale jméno neznal. Nebude to žádná vzácnost, sousedé mají stejnou a jméno rovněž neznají. Chalupa leží v údolí mezi Chřiby a Ždánickým lesem, 250 m, n.m.

Jablka s jemnou mastnou slupkou, šťavnatá, příjemně nakyslá, citlivá na otlaky, žlutá, některá s jemným načervenalým líčkem.

Má někdo představu, o jakou odrůdu může jít?













Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
KUKY - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4480) - 38.136 (?), 25.10.2015 16:13

Připomíná mně Smiřické vzácné...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 236.1 (?), 25.10.2015 18:03

Skutečně to, Jirko, Smiřické připomíná. Ale kraj kolem Brankovic není typická lokalita, kde se tato odrůda pěstovala. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci