kácení ovocných alejí



host - 166.20 (?)
21.2.2009 23:10

No to se to tady pěkně rozeběhlo, to je příspěvků. Chtěl jsem napsat už včera, ale nedošlo na to. Jsem z malé vesnice a protože už okolo silnic stromy hodně zestárly a už se muselo i hodně vykácet, začnul jsem pomalu vysazovat nové. U nás projede pár aut za den, místa je podél celst spousta, protože zem není moc dobrá a tak není třeba orat či sekat louky tak blízko cestám. V mládí jsme měli kam chodit na ovoce a dnes už okolo nic není. Jako zahradník jsem toho v životě hodně nasadil, také pokácel a hlavně vím, jak dlouho trvá než takový strom vyroste. Jinak je tady vše v podstatě napsané a tak nebudu co a jak by se mělo. Kolik lidí tolik názorů. VašekB.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9   
                     
host - 176.18 (?), 21.2.2009 20:48

Stromy... a nevadí řidičům protijedoucí auta? Oslňují, takový střet s protijedoucím autem také končívá špatně... Tak co udělat všude jenom jednosměrky?... Nebo místo silnic jenom tunely? - tam nejsou ani stromy ani patníky... Že dřív nebylo tolik zeleně ve městech? Ale byly lesy, háje okolo nich! Kolikpak je zeleně okolo dnes? Kdy už konečně lidi pochopí, že jsou také jen součástí přírody, že jsou oni životně závislí na přírodě, ne příroda na nich!           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Mimmo - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2261) - 64.231 (?), 21.2.2009 21:39

Ad Ailanthus: pajasan žláznatý není sice u nás původní, ale v českém hnědém uhlí se dají najít typické plody a semínka nějakých pajasanů. Takže s tou původností to není jasné. Pajasan není až tak měkký jako křehký. Stromek o průměru 4 cm dokážu ulomit jednou rukou. Po bouřce je na silnici mnoho větví. Jinak jeho hlavním přínosem je, že dokáže žít i tam, kde jiné dřeviny nevydrží (sucho, chemikálie, zasolené zatáčky...). Viděl jsem právě vysekat a bezúčelně nadrtit asi deset tisíc mladých pajasanů kolem silnice, kde denně jezdím. Hrozně mě to bolí, mám ty stromy rád. Ale myslím, že rozumné omlazování a průklest alejí a jejich vhodný a postupný posun se dá na základě této diskuse akceptovat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 252.250 (?), 21.2.2009 22:03

Jsem proti vykácení. Lidi jezdí jak blázni, dobře jim tak.Kvůli těmto bezohledným řidičům, kteří jezdí místo 90km/h stotřicet a víc, pod vlivem alkoholu atd. pokácet aleje.Ti co s tím souhlasí zřejmě také nemají čisté svědomí.To že nějaký blázen sejme řidiče, který jezdí normálně je věc druhá. Bouhužel smutné na tom všem je ta skutečnost, že nato doplatí nejvíc ten, kdo za to nemůže.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 171.155 (?), 21.2.2009 21:46

nečekal jsem, že svým dotazem tady rozpoutám peklo! Je samozřemé, že v zatáčce při kraji stojící strom může být poražen, ale co proboha zbyde z krajiny, když se odstraní celé aleje, jen proto, že teoreticky do nějakého stromu může vletět auto?!? To už můžeme podél cest dělat takové ty betonové zábrany, jako se staví podél nových železničních koridorů!

Lucas

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 21.226 (?), 21.2.2009 22:22

Zajímalo by mě jak to chcete řešit v lesíchvy co byste všechno nejradeji vykáceli.Desítky možná stovky kilometrů silnic vedou lesama takže jak, vykácet lesy kolem silnice třeba pás 100m široký, aby když se po silnicích prohání šumacherové měli dost prostoru na vyjetí ze silnice.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 166.20 (?), 21.2.2009 23:10

No to se to tady pěkně rozeběhlo, to je příspěvků. Chtěl jsem napsat už včera, ale nedošlo na to. Jsem z malé vesnice a protože už okolo silnic stromy hodně zestárly a už se muselo i hodně vykácet, začnul jsem pomalu vysazovat nové. U nás projede pár aut za den, místa je podél celst spousta, protože zem není moc dobrá a tak není třeba orat či sekat louky tak blízko cestám. V mládí jsme měli kam chodit na ovoce a dnes už okolo nic není. Jako zahradník jsem toho v životě hodně nasadil, také pokácel a hlavně vím, jak dlouho trvá než takový strom vyroste. Jinak je tady vše v podstatě napsané a tak nebudu co a jak by se mělo. Kolik lidí tolik názorů. VašekB.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
jirilan - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (802) - 29.17 (?), 21.2.2009 22:38

Nic se nemá přehánět. Na Vysočině u Pacova je pěkná, nebezpečná alej snad mohutných kaštanů.  Projíždím tím místem se zrakem ostřížím. Upírám ho do dáli a mám vybuzenou pozornost. Ozvláštňují krajinu. Ač jsou nebezpečné, měly by se zachovat.  Krásné aleje jsou v jižních Čechách u Netolic. Jestli nejsou chráněny, urychleně bych zahájil akce pro jejich úplnou ochranu. Rád projíždím na kole zelenými katedrálami. Patří do kulturní krajiny jako upomínka na naše předky. Stromy, které tvoří celistvou alej a jsou staré ku dvěma stům let jsou nenahraditelné. " Řezat, ale 2x měřit. "

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
hauser - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (383) - 56.97 (?), 22.2.2009 0:29

Pane Lucasi, klobouk dolů, strohý dotaz a trefné konstatování.A dál některé příspěvky, to je počteníčko, hmmm... až žasnu. Nevadí mi že debata sklouzla ze silničních alejí k městským panelákům, tam ty přerostlé stromy (některé) beru, ale už mě mozek nebere proč kácet "nebezpečné" stromy-aleje na silnicích 1-2-3 třídy.Dříve jsem jezdil embéčkem po silnicích s alejí stejně jako dnes, rychlost necelé kilo, pak s Favoritem také kilo, s Opelem stejně tak a nyní stejně rychle s Fiatem Panda (silnější a hodně rychlý typ),ale protože je malý, řidiči velkých silných aut to "prdítko" musí přece předjet, ale on už jede kilotřicet i víc, mobil u ucha a za zatáčkou je omotaný okolo "nebezpečného" stromu.Takže když se tam za rok vysype pár magorů, chytrá hlava nazná že úsek je nebezpečný a tak rychle kácet. Tím chci říci jako někteří přede mnou-je to jen v lidech a ne ve stromech.Že se musíme přizpůsobit době?Vždyť to děláme, je stále silnější provoz a tak stavíme a rozšiřujeme dálnice i pro ty, kteří musí jet 170-200km/h. a tak když zabrousí na okresku.,výsledek je jasný.A když je náhodou přes dálnici most který tam na rozdíl od stromů dřív nebyl do jehož pilíře to napere zájezdový autobus plný lidí tak na vině je řidič a nebo nebezpečný pilíř?Jezdím pravidelně na dovolenou na Orlík 220km od bydliště a čtrnáct dní po zavedení bodového systému navíc po silnici 1.třídy (dálnici odmítám) a stal se doslova zázrak, mě nikdo za celou cestu nepředjel, žádná havárie po cestě ač stromů okolo přehršle... ten rok se nekácelo!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 3.83 (?), 22.2.2009 8:32

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 171.155 (?), 22.2.2009 22:22

vážení přispěvatelé, díky za četné(rekordní) příspěvky! Tuto diskusi jsem začal právě proto, že mám chalupu na Netolicku a cestou k ní projíždím silnicemi 3. třídy lemovanými již starými, ale přesto krásnými - po celý rok- ovocnými alejemi. I když jablka bych si z nich netrhal, tak představa, že tyto "nebezpečné" stromy z krajiny zmizí mě vyděsila! Děkuji za slova podpory!

Lucas

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika