Jak se postarat o staré jabloně?



host - 30.122 (?)
29.4.2020 9:06

Nevím přesně jak vypadá ten větvení kroužek tak jsem se snažil řezat co nejblíže k rozvětvení aby nezůstal pahýl.

Toto by jste měl dobře pochopit, než začnete řezat, udělat lízanec také není správné. 

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
Osobnost - (3) - 194.42 (?), 22.4.2020 21:52, zobrazeno: 4444x

Dobrý den,
koupil jsem zahradu kde jsou 3 vemi staré jabloně.
U jedné se ulomila už druhá větev a je poškozená, viz obrázek.
Můžete mi prosím poradit jak se postarat a prořezat tyto staré jabloně?
Jsem amatér a nikdy jsem nic takového nedělal.
Zde jsou fotky jabloní.


Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 170.139 (?), 28.4.2020 13:08

Základem je odřezat všechno, co je suché, tedy suché větve ale i zaschlé čípky. Dále odřežte všechny větve, které rostou směrem do koruny a ty které se kříží (nechte lépe postavenou), tyto větve ale nezkracujte, musíte je uříznout celé, ale neodřežte větevní kroužek. To je základ každého průklestu.

Následně proberte korunu, aby nebyla moc hustá, taky odřežte větve, které brzo uschnou. U takového starého stromu všechny rány větší než 1 cm zatřete stromovým balzámem, nebo latexem. Pokud strom nemá přírustky (nebo pouze nepatrné) tak je potřeba ho zmladit. Někteří to dělají dosti radikálně, že nechají pouze kosterní větve, ale já doporučuji odřezávat živé větve do 5 - 6 cm. Nemám totiž dobré zkušenosti s velkými ránami do starého dřeva - rány se špatně hojí a kolikrát strom začne vyhnívat. Zmlazování rozdělte do více let (2 - 3), protože pro starý strom to může být velký šok, ze kterého by se nemusel dostat.