Co použít štěpařský vosk nebo balzám?



jarda7 - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (641) - 231.132 (?)
2.10.2014 15:16

Měl jsem podobný problém před lety v zimě od srnek při vysoké vrstvě sněhu. Okousaná místa (téměř kolem dokola) jsem začistil, aby netrčely třísky, nenatíral jsem ničím, abych nebrzdil hojení, obalil jsem celé postižené místo neprodyšně pruhem z rozstřižené veloduše (zdola nehoru) a zajistil úvazkem.

Jabloň vyrašila později, na podzim po shozu listu jsem obal odstranil. Vytvořila se nová jemná kůra, další roky jabloň žila a rodila normálně. J.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 20.66 (?), 2.10.2014 11:56, zobrazeno: 6968x

Dobrý den, prosím o radu, ovce mi poškodili jednoleté jabloně okusem kmínku.Je lepší je ošetřit stromovým balzámem nebo štěpařským voskem? Jsem začátečník a vůbec nemám ponětí co je lepší. Okus není hluboký.

Za radu moc děkuji. Petr

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 92.38 (?), 2.10.2014 13:16

Je to víceméně jedno. Pokud není okus úplný (dokola), stromky se uržitě zahojí. Je-li jich okousaných víc, stačí zatření hustší vodouředitelnou barvou, vyjde to levněji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
jarda7 - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (641) - 231.132 (?), 2.10.2014 15:16

Měl jsem podobný problém před lety v zimě od srnek při vysoké vrstvě sněhu. Okousaná místa (téměř kolem dokola) jsem začistil, aby netrčely třísky, nenatíral jsem ničím, abych nebrzdil hojení, obalil jsem celé postižené místo neprodyšně pruhem z rozstřižené veloduše (zdola nehoru) a zajistil úvazkem.

Jabloň vyrašila později, na podzim po shozu listu jsem obal odstranil. Vytvořila se nová jemná kůra, další roky jabloň žila a rodila normálně. J.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024