Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:
Lajci: Nie som žiadny profík, som obyčajný laik, hobík, amatérsky záhradkár. Je tu na fóre pár ozajstných profíkov, ale ja to nie som. Musím s Vami Lajci znovu nesúhlasiť - tak ako pestujem stromy ja, to nie je žiadna drina. Ani žiadna španielska dedina, takto to môže robiť hocikto. Pre mňa je to radosť a relax popri zamestnaní, ktoré je prvoradé. Záhrada je až na nejakom 3.-4.mieste... Zasadiť strom nie je ťažké, rez pri jeho zvládnutí je rýchly, čistá radosť. Zálievku robím rád, okopávanie tiež. Postreky a prebierka sú otrava, ale sú len raz za čas. Oveľa viac práce než so stromami mám s tým trávnikom pod nimi, to sa nedá ani porovnať. K Vašej otázke: pri prebierke ponechávam väčšinou len jeden, najviac 2 plody z ružice - záleží to od konkrétneho stromu a odrody. Nemusí to byť vždy ten "kráľovský", niekedy je zbytočne veľký, alebo má krátku stopku či iný defekt - vtedy vyberiem iný plod. Tá Rubinola (foto 1) mala v čase fotenia 4 roky, je to zákrpok na M9, dnes má 8 rokov. Na foto 2 je štvrťkmeň Rubinoly na MM106, v čase fotenia mal 5 alebo 6 rokov. Dnes má 10 rokov (foto 3). Ak sa strom správne zapestuje (to je absolútne najdôležitejšie!) a venujete sa mu udržiavacím rezom aj v ďalších rokoch, odmeňuje sa Vám peknou úrodou. Na fotke vidno že napriek tomu že to je Rubinola tak strom vďaka rezu nevyhoľuje, rodivosť je vysoká a - čo je podstatné - je rovnomerne rozložená v celom priestore koruny, nepresúva sa na jeho perifériu. Na foto 4 je úroda z daného stromu v r 2018. Starať sa o takýto strom nie je žiadna drina, je to číra radosť. Viac práce vzniká vtedy, keď sa strom nezapestuje správne a treba korigovať nedostatky. IH
Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis: