Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Dobrý den, já Vaši potřebu vysadit hrušně chápu. Stromy jsou to majestátné a poskytující pro mne asi nejlepší ovoce, které se dá u nás vypěstovat. K Vašemu dotazu mám pár poznatků, které jsem jako absolutní laik prozatím získala:

Vzhledem k tomu, že mám také ráda vysokmeny, vysadila jsem si na dvůr tři vysokokmenné hrušně na hrušňovém semenáči (Clapova, Hardyho a Williamsova). Sázela jsem na podzim a hned příští rok chytly rez, hrozně moc, prakticky každý list byl rezavý. Provedla jsem tedy toho roku postřik proti rzi, odklidila všechno spadané listí a doufala, že to příští rok bude ok. Bohužel se ukázalo, že ne. Hrušky byly zase oranžové. Postřik jsem provedla tedy znovu, i když nejsem zastáncem, chtěla jsem stromkům dopřát hladší start do života. Tento rok uvidím, jak se to bude vyvíjet, napodzim jsem už postřik nedělala, ale vykácela jsem všechny jalovce, které na pozemku byli, jestli to pomůže nebo ne se ukáže tento rok. Velice zvláštní na tom je, že za stodolou mám vysazenou hrušeň Oharkulu, také na semenáči a té ten postřik na začátek zřejmě pomohl, již dva roky za sebou nic... Podle mě byste to měl zkusit, protože nezkusit to je horší, než to prubnout :-) Ještě k tomu střihu, péče o vysokokmeny je pracnější kvůli výšce, nicméně hrušky rostou velice vzorně (aspoň tedy ty mé), takže první roky jsem je korigovala, odstraňovala větve zahušťující korunu a krátila větve, nyní už mají hezký tvar a nechám je růst, pouze když poroste něco dovnitř koruny, tak to ušmiknu:-)

Za vsí je malý úvoz, kde rostou obrovské stromy hrušní, odrůdy si netroufnu určit, ale když jsou zralé, tak jsou až dooranžova a neskutečně šťavnaté a sladké... nikdy neměly rez, od mých hrušní jsou vzdušnou čarou cca 200m.

Jinak mám třeba vysazenou kdouli a ta je bez jakýchkoliv problémů. Jen nevím, jestli by tam u Vás dozrála, já jsem v 250mnm.