Jak pestovat pokojovy bananovnik a co chce



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                     
host - 151.82 (?) 
14.8.2009 21:42

Dobrý večer. Mohl by Mi někdo poradit.Všimla jsem si, že se Mi začaly dělat na banánovníku hnědé rězance.Nevíte někdo co s ním je.Jsem začátečník a mám ho teprve dva měsíce a zatím nevím co s ním.Nemám třěba ty pořezané lysty odstranit?Už má 4 odnože.Děkuji Zuzana.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 117.119 (?), 14.8.2009 22:09

Zuzko, ke krásným rostlinám patří přece i krásná Čeština!

Já sice nejsem jedničkář co se týče Češtiny, ale takhle tvrdý lYst, jsem ještě neviděl. A určitě se nemusíš zviditelňovat tím, že si dáš velké písmeno v zájmenu Mi.

Ale dost poučování o jazyce, tvůj banánovník trpí zvláštní chorobou. Sám jsem se stekal s tímto jevem a není to nic lehkého. Příčin může být více, ale nejčastěji se jedná o cizí látky obsažené v půdě. Jestli ti omylem do banánovníku něco nenateklo, stačí třeba i lak na vlasy. Listy zatím neodstraňuj, už jsou poškozené ale stím nic neuděláš. Radil bych přesadit do nového substrátu, s tím abys vyměnila ten starý. Pod proudem vody to jde nejlépe.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 25.14 (?), 14.8.2009 23:05

Moje zkušenost s banánovníkem: Listy na něm neustále narůstají a staré odumírají. Je to normální koloběh. Traduje se, že by měl vystřídat až 60 listů a potom pokvete. S tím sluncem a rosením to je pokaždé jinak. Je jich opravdu moc druhů.Npř. Musa Cavendish který jsem pěstoval, při rosení do středu od prostředka shnil. Další jsem nerosil a rostl hezky. Přez léto byl na plném slunci a jak mu to šlo k duhu. Jen průšvih byl ve velikosti. Nikdy jsem se nedočkal 60tého listu. Měl už 2,5 m a kolem se nedalo projít. Nastala proto likvidace a začal jsem znova.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku