Cesnek mi nejde jako babicce



host - 160.173 (?)
11.6.2016 17:51
Rudolec. Sokolovsko. Okraj Slavkovskeho lesa.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 235.215 (?), 10.6.2016 7:24
Netusite, ma se cesnek prihrnovat obdobne jako treba porek?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
pkovarik - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1331) - 112.187 (?), 10.6.2016 7:47

Ne. A pórek se přihrnuje jen z toho důvodu, aby byla co nejdelší bílá konzumní část stonku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 80.43 (?), 10.6.2016 11:54

Dobry den.

Prohledl jsem si vasi fotografii cesneku a pokud bych se mel pokusit o napravu, tak zjistuji nekolik veci.

1) Hlina je cerstva nebo pestujete cesnek stale na stejnem miste /i kdyz hnojite/

2) Osobne mi prijde sucho v zahone - ja zalevam 1x za 14 dni, teda pokud neprsi. Zalevam hadici pres rozstikovac cca 10 minut. Cesnek je relativne sazen hluboko a pokud neprsi, cmrndani kropackem nepomuze. Dole je sucho.

3) Dale bych nevahal a prihnojil Ledkem vapenatym - cesnek pri suchu spatne prijima dusik a zloutne. Timto hnojivem do sebe ten dusik dostane i za sucha.

4) Obcas okopat, zabrani to vyschnuti.

Uspesne pestovani.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 236.1 (?), 10.6.2016 12:14

Dlouhá léta se traduje, že česnek a cibule jsou plodiny 3. trati a že je není třeba hnojit.  Řídil jsem se tím a obě plodiny dávaly jakés takés výnosy. Nicméně pokud za vegetace česnek 2x pohnojím - jednou ledkem vápenatým a podruhé síranem amonným, výnosy jsou diametrálně vyšší.

Ledkem vapenatym - cesnek pri suchu spatne prijima dusik a zloutne. Timto hnojivem do sebe ten dusik dostane i za sucha.