Jakou odrůdu nektarinek?



host - 176.186 (?)
16.3.2008 9:45

V zahraničí je chuťově vysoce hodnocena i odrůda Flavortop, kterou nás nechala zaregistrovat Lyvana Šakvice. Jana

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 160.7 (?), 27.2.2008 20:23, zobrazeno: 39134x

Prosímo radu, jakou odrůdu nektarinek si mám pořídit. Bydlím ve Vyškově - n.m asi 230, zahrada na plánované místo výsadby svítí slunce přibližně od 10,00 do 18,00. Pokud možno ne vysokokmen, jsem začátečník a s nůžkami to moc neumím - natož se žebříkem...:-) Kdy je vhodná doba k výsadbě?

Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 165.59 (?), 28.2.2008 16:10

Doporučil bych Vám odrůdu Harco, i když se dají sehnat i jiné kvalitní odrůdy. Pěstování nektarinek je náročná záležitost. Do dobře připravené a na podzim vyhnojené půdy (kompost, hnůj pokud možno ne prasečí) se vysadí stromek až v době rašení, ale tak, aby doba pro přesazení byla co nejkratší - tedy ihned zasadit po nákupu stromků. Stromky není vhodné sázet do půdy, kde se pěstovaly některé rizikové plodiny zamořující svým kořenovým systémem škodlivé půdní houby. Jsou to např. tykvovité rostliny (okurky apod.), rajčata, papriky, brambory, jahody. Neměly by se sázet ani po peckovinách. Celkově Vám pěstování nektarinek příliš nedoporučuji. Ještě před uzráním vydávají takovou neodolatelnou vůni, že jejich hladký nechráněný povrch se stává lahůdkou nejen pro vosy, ale i další hmyz včetně brouka zlatohlávka, pochutnávají si i často ptáci. Stačí malé nazobnutí a příští den můžete otrhávat napůl shnilé nezralé plody. Třeba ale najdete způsob, jak jeden dva stromy ochránit, několik dozrálých plodů se pak vůbec chuťově nedá srovnávat s plody řepovité chuti koupené v obchodě.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 160.7 (?), 28.2.2008 19:10