Vyplatí se dnes ještě pěstovat brambory?



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                  
host - 20.243 (?) 
24.3.2008 19:28

pro p. Kohoutka :taky by mne zajímalo co to bylo za odrudu, Pro pí. s opravdu bramborovou chutí: nejlepší je pozhánět co nejvíce DRUHŮ brambor(třeba jej po pár kusech od známích nebo sousedů a nasadit) a po sklizni udělat degustaci.Ale pozor kvalita se může zmněnit zmněnou poměru živin

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 7.146 (?), 29.3.2008 12:07

Nejsem odborník, ale podle mého záleží na výběru odrůdy, druhu půdy a poměru živin v půdě.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 80.156 (?), 2.4.2008 22:39

Loni jsem z nedostatku času použil tentýž "způsob pěstování" jako host ze středních Čech, jen těch keříků bylo podstatně více. Brambory jsem zasadil (mimochodem až v květnu) a dál už se o ně vůbec nestaral. Přerostla je tráva, částečně je napadla plíseň, vůbec nevykvetly a z natí nezbylo téměř nic.  K mému údivu pak švagr ze záhonu vykopal plný pytel hlíz. Některé byly opravdu malé, ale spousta jich byla pěkných. V září jsem byl u jednoho zemědělce na Šumavě, který brambory pěstuje jen okrajově, a líčil mi podobný jev.  Pole plné plevele,  na brambory nebyl čas - a úroda víc než dobrá. To není návod k použití.  Jistě existuje velká pravděpodobnost, že by tento "experiment" s ponecháním brambor vlastnímu osudu podruhé nevyšel. Na druhou stranu, přehnaná péče je někdy kontraproduktivní. Babička mi vyprávěla, jak v jednom roce sedlákům na kvetoucí obilí napadal sníh. Někteří jej pracně setřásali dlouhými provazy, jiní ho nechali být. Hádejte, kdo měl úrodu a kdo ne. 

Tomáš  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 56.1 (?), 6.8.2008 11:19