Postřík proti plísni s krátkou OL



mig - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (76) - 57.69 (?) 
2.9.2014 16:03, zobrazeno: 4043x

Existuje něco takového? Myslel jsem, že bych to mohl vzít ještě Quadrisem (jedná se o rulandské modré), ale bylo by to s OL tak akorát (alespoň si to myslím, jsem začátečník, RM jsem ještě nesklízel, tento rok to bude poprvé a co jsem se dočetl tak sklizeň probíhá +- začátkem října). Ale kdyby se pliseň rozjela tak abych to mohl sklidit dříve, což by s Quadrisem asi nešlo... Plíseň tam trochu je, hlavně na mladých výhoncích, ale zatím se to moc nešíří. Ale teď je to samý déšť, ráno rosa atd. Ve čtvrtek by mohlo být lépe tak bych to stříknul, ale čím? Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
KUKY - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4475) - 155.121 (?), 2.9.2014 16:40

Na stolní hrozny už jen měď (Kuprikol...).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
mig - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (76) - 48.165 (?), 2.9.2014 18:56

RM je ale moštová odrůda a hodlám z toho dělat víno. Kuprikol má OL pro moštové odrůdy 35 dní...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 220.138 (?), 2.9.2014 20:21

OL pro moštové odrůdy je mez, kdy přípravek (či jeho rezidua) neovlivňuje kvašení. Pokud ji nenodržíte, zdravotní riziko pro konzumenta nehrozí, ale je potřeba více pečlivosti při rozběhu a řízení kvasného procesu. Nešetřit na kvalitních kvasinkách i živných solích. Pod 1/2 OL by jste ale neměl jít. To by mohla vyjít jen kvalita "pro pražáky dobrý" místo vmazlených stupňů "výborný" nebo "zajímavý".

...

,,,

výborný > zajímavý > dá-se pít > nedáse pít > pro pražáky dobrý > ani to nestáčej.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
mig - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (76) - 57.69 (?), 3.9.2014 16:31