Paradajky - zaštipovanie



Martin D. - (3) - 5.41 (?) 
6.7.2015 15:53, zobrazeno: 15172x

Dobrý deň,

Chcem Vás požiadať o radu, som začiatočník v pestovaní paradajok, pestujem ich prvý rok hlavne mäsité odrody (Brutus, Costoluto genovese), mám ich asi 25ks a niektoré rastú pekne tj. majú 1 vrchný výhon a ťahajú sa hore ale ostatným sa rozkonáril vrch a majú 2-5 vrchných výhonov. Neviem ako mám ďalej postupovať či ich mám nechať rásť tak ako sú alebo mám vyštiknúť nadbytočné vrcholky a nechať iba jeden aby pokračoval v raste do výšky. Ďakujem

Prikladám aj fotografie ako to vyzerá:

obr.1
obr.1
obr.2
obr.2
2 vrcholky
2 vrcholky
obr.4
obr.4
obr.5
obr.5
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 90.235 (?), 6.7.2015 16:16

Obě Vámi uvedené odrůdy jsou tyčkové - měly by se vylamovat boční výhony, rostoucí z paždí listů a nechávat jen hlavní vrchol. Nicméně ty vaše jsou už dost přerostlé, nevím. Možná ustřihnout zahradnickými nůžkami, vylomit, to už bych neriskovala. Už tak bude mít rostlina velké rány, když to vystříháte. Nicméně když to necháte, bude z toho prales...

Zálistky vylamujte nejméně jednou týdně, nepřerostou. Nicméně já vylamuji pravidelně a taky jsem jedno své San Marzano těžce neuhlídala.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 212.194 (?), 6.7.2015 17:03

Zdravím, už bych to takto nechala, rostliny mají dost místa kolem, jen je pak musíte zavčas zaštípnout nahoře, aby všechny plody dozrály. 

Jana

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Martin D. - (3) - 5.41 (?), 7.7.2015 15:25

Ďakujem za odpovede, bočné výhony vylamujem, len ma prekvapilo že tie vrchné výhony sa tak rozrástli smiley Chcel by som skôr aby išli do vrchu pretože tyče majú skororo 2m. Ak by som ich orezal tak ako som to znázornil na fotografiách, veľmi by som tým poškodil rastline?

znázornenie 1
znázornenie 1
znázornenie 2
znázornenie 2