Lieska málo kvitne



host - 92.61 (?) 
26.12.2010 23:36, zobrazeno: 6688x

Mám štyri známe odrody liesky a všetky veľmi málo kvitnú, dobre rastú a málo rodia. Mám ich na východnom svahu s ílovitou pôdou pri slivkách, ktoré rodia nadmieru. Za desať rokov som nezobral ani hrnček lieskovcov. Susedove liesky v kotline, kde sú prízemné mrazy, rodia vynikajúco. Kde hľadať príčinu?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
host - 176.18 (?), 27.12.2010 21:33

Nejsem odborník, ale: líska není na umístění ani půdu náročná, roste všude (zem písčitá i jílovitá, kyselá i zásaditá). Je samosprašná, pokud vím, tak větrosnubná. Pokud chcete větší úrodu, je dobré jí dát zjara nad kořeny kompost (dost). Když vyrazí dlouhé mladé pruty, nechat jen nejsilnější a asi ve výšce 1,20m (nebo jak vám to vyhovuje) je pokrátit, aby vyrazily postranní větvičky. Jinak při řezu keř prosvětlovat a vyřezávat nejstarší větve nebo je sesazovat na nižší výhon, čímž se zároveň omezí výška keře. Je výhodné pouštět pod lísky slepice, které zlikvidují nosatce (červivost oříšků).   Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 92.61 (?), 29.12.2010 0:28

Ja som liesky nerezal, lebo som sa dočítal, že rezom podporím ich bujný rast.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
starling - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (156) - 59.152 (?), 29.12.2010 1:01

Líska chce i dost vody :-).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 176.18 (?), 29.12.2010 16:18

Když mají moc výhonů, tak jsou moc husté (jako třeba rybíz). Po zakrácení na bočních větvích dřív plodí. Měla jsem 1ks té nejobyčejnější s malými, ale plnými a nesesychajícími se oříšky, a každý rok jich byla plná krabice od bot... Jenže to nikdo nechtěl louskat  :-((           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci