Zahradní traktor na vysokou trávu



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 19.98 (?) 
6.6.2012 17:54

Pokud jde o mě, děkuji za odpoveď ohledně dvou nebo tří nožů.Je s podivem, že třemi noži bývají osazeny nejvýkonnější modely (Kubota, Viking,Countax, Cub Cadet...) ale logika opravdu velí, že delší nůž=větší páka a tím i větší obvodová rychlost na konci nožů.Takže sbírat bude nejlépe jeden nůž obyčejné sekačky.Třínožové jsou patrně určeny přednostně jako mulčovací.

Zvykat si za ty prachy na nic fakt nehodlám, traktor musí sednout jako... na hrnec.HQ je na posaz výborná, stejně tak JD a Honda.Navíc je z HQ a Hondy tak nějak dokonale vidět všude dokola co děláte.Nízké těžiště je obrovská výhoda.Fakt je, že na pohled působí tak nějak "plastově" ale to moje sekačka taky a co už toho vydržela...

Některé části pozemku chci sekat nakrátko a častěji, část nestíhám a 50 cm vysoká tráva tam bude.Je jasné, že ta se musí sekat s velice pomalým pojezdem.

Nevím sice, jaké problémy má Honda s malými sekačkovými motory, osobně žádné nepociťuji a jeden takový motor drbu 6 let i v té moc vysoké trávě.Na litinovou nápravu kašlu.Zajímá mě celek - ten musí být kompromisem velkého množství parametrů a pro mě jsou ty důležitější spolehlivost celku, pohodlí,hluk, vibrace.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 156.64 (?), 8.6.2012 9:19

Budu trochu polemizovat. Myslím, že neplatí, že nejlépe sbírá jednonožové žací ústrojí. Obvodová rychlost je cca u všech nožů různých sekaček shodná. K délce nože jsou přizpůsobeny otáčky nože.

Třínožové žací ústrojí se používá u větších záběrů. Třetí - prostřední nůž jen seče proužek uprostřed, sbírají pak víceměně zbylé 2 nože. Tři nože se hodí hlavně na mulčování či výhoz do boku. Na sběr jsou lepší 2.

Sběr trávy pomocí mechanického sběrače je asi dobrý, ale myslím, že pro naše české rozbité a členité méně udržované hrbolaté pozemky nepříliš vhodný. Je to přeci další mechanická věc co se táhne po zemi...

Traktory Viking myslím nejsou špatné. Stihl je dobrá značka. Mrzí mě, že se dováží jen méně výkonné modely (zejména u řady MT 5xxx). Prý by to bylo moc drahé... Myslím, že politika dovozce je v tomto mylná! Srovnejte si záběry a vykony motorů u Vikingů s konkurencí. V zahraničí ty silnější modely řady MT 5xx i MT 6xx v testech uspěly.

Co se motorů Honda týká: Obecně motory GCxxxx jsou hobby, GSxxx jsou poloprofi a GXxxx jsou profi. Platí pro traktory i sekačky. Zahradní traktory Honda mají motory GCV, tedy hobby. ALe např zahradní traktor Echotrak ma motor Honda GXV - profi. Já si ale myslím, že motory při dobré údržbě vydrží. Jen bych upozornil na svahovou dostupnost u motorů hodně se liší a není vždy velká ani u nuceného mazání!!

Ještě pozn. GX jsou OHV a GC jsou OHC. Takže působí úsměvně, když prodejce vychvaluje moderní HC rozvod...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 166.15 (?), 8.6.2012 14:27

"Zahradní traktory Honda mají motory GCV, tedy hobby."

Myslím, že jste se přehlédl. Honda na svých stránkách uvádí u modelů 1211 K2 HE, HF 2620 HME a HF 2620 HTE motory řady GXV. Modely 2417 HTE, 2315 HME a 2417 HME mají vámi uvedené GCV. Hobby GCV mají mazání rozstřikem a profi GXV už tlakové.

Vikingy patří mezi ty dražší, ale T6 resp jeho nejdražší varianta MT 6127 ZL stojí v ČR cca 135 000. Podle mě to není málo ani hodně. On vypadá na plasťáka, ale váží 328 kg, což je o nějakých 70 kg víc než například Honda 2620 HTE.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 19.98 (?), 8.6.2012 17:20

Tak jsem si stáhnul návod k Hondám a tech.data k Vikingům a nakonec z toho stejně jako kompromis různých vlastností vyleze Honda.

Bude bohužel pravda, že mechanický sběr metličkami na válci u Countaxu(Echotrak) na nerovné povrchy nebude dobrý.Záleží na šířce sběracího válce a profilu nerovností.Bude to ale "bomba" na povrchy typu fotbalové hřiště i za mokra.

Vikingy budeme moct asi taky ohledně sběru vysoké trávy vyřadit, páč modely s rozumným výkonem MT 6112 ZL a MT 6127 ZL mají oba třínožové sečení. Zajímavé, leč smutné. Smutné proto, že mají vysokou výšku střihu110mm, rozumné pracovní otáčky motorů BS, velký koš a i přední kola, tempomat a rozumnou hladinu hluku a vibrací na sedadle řidiče i na volantu.

Nemůžu si pomoct, ale absolutním vítězem se tedy stává Honda HF 2417 HME K3. Má sice "jen" šířku sečení 101 cm a 17koňový motor s mazáním rozstřikem a konstrukcí GCV, ale parametry hluku a vibrací uvedené v návodu k použití nemají konkurenci. 84 dB akustický hluk,100dB akustický výkon, vibrace na volantu 0,3 m/s a na sedadle špičkové 2,0 m/s!!

HF 2620 K1 HME má sice motor 20 PS s tlakovým mazáním a konstrukcí GXV, ale cca o 5dB vyšší hladiny hluku ale hlavně 7,0 m/s vibrace na sedadle jsou podle mě už velice vysoké.

Taky berte v úvahu, že udávané výkony motorů u různých traktorů bývají uvedené při max.možných otáčkách a skutečné pracovní otáčky při práci a tím i výkon stroje jsou nižší.Honda udává např.17/20 PS při 3600 ot/min. ale pracuje ve skutečnosti při 2800 ot/min.Skutečný výkon je tedy nižší.

Nejsem přesvědčený o tom, že pokud dáte stroji patřičný servis, tak je motor H GCV nějaký velký hendikep. Naopak mám pocit, že tlakové mazání motorů této "zahradní "kategorie není v této kategorii až takový superzázrak a může se nakonec stát, že při správné údržbě a tankování kvalitního benzínu bude s GCVčky méně starostí.Navíc mají oproti GXV o cca 1/3 nižší spotřebu paliva.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 19.98 (?), 10.6.2012 16:55

Pro 166.15 i pro ostatní průzkumníky traktorů na vyšší trávu přidám čerstvá fakta.

Byl jsem se osobně podívat "naživo" na Hondu a AGS. Vše na jednom "dvoře" ve stejnou dobu. Měl jsem dostatek času a prostoru vše prohlédnout, nastartovat i projet.Ne ovšem ve vysoké trávě.

Nejprve Challenge (v jiném vláknu věnovaném přímo tomuto stroji si případní zájemci myslím najdou informaci o tom, že na vysokou trávu tedy rozhodně ne). Motor překvapivě dobře utlumený, nízký posaz a tedy těžiště ale malý záběr 92cm sotva dosahující k okrajům pneumatik kol a po spuštění sečení nepříjemný hluk.Nebrat.Tak leda na dvorek či zahrádku pro zábavu sekanou každý týden či 14 dní.

Poté nastartována Honda 2417. Tech.informace uváděné různými prodejci přestávám chápat. Oba motory Hondy jsou patrně tlakově mazané, páč i tento motor 530 GCV má na bloku umístěn průtokový filtr oleje.Nebo že by tam byl jen tak pro filtraci rozstřikovaného oleje? A jak by se jím ten olej bez čerpadla oleje protlačoval??

Logika velí, že jsou tedy tlakově mazané oba! A teď pozor!!!    Po startu Hondy musí i její sebevětší nepřítel uznat, že převyšuje konkurenty o několik koňských délek!!! Ten motor jenom fakt tiše brumlá a ač se snažím být opravdu objektivní, musím sem napsat, že vůbec žádná konkurence se mu ani neblíží! yesNemůžu si pomoct.Ceny dílů neceny dílů, prostě na něj nikdo nemá.Je to jistě dané taky celkovou zástavbou do konkrétního stroje. Začínám chápat, že ho Honda nikomu moc do konkurenčních strojů nedává.

Šok ale přišel po spuštění sečení u této Hondy.Hluk byl také velmi nízký, ale takovou vibraci po roztočení nožů jsem ještě neviděl ani u levných strojů.no

Byl bych moc vděčný prodejcům Hondy kterým občas traktor projde rukama, kdyby sem mohli objektivně a pravdivě napsat, co to má znamenat???!!! 

Jde o náhodu-nevyvážené nože, rozhozené časování nebo jiný problém nebo je to běžné? Je to totiž otřesné. Vyskytuje se to i u sečení širokého 122cm? Pokud by to šlo odstranit, byl by tento stroj naprosto nedostižný.Takhle nevím, co si myslet.

Ten stroj totiž opravdu jinak utíká ostatní konkurenci strašně moc i přes tu výtku výše, že Honda už 3 roky neinovovala.Nezlobte se na mě, ale celkově je před nima 10 let. Ještě bych současným modelům vytknul vystupující plastový tunel uprostřed stroje, který omezuje volný pohyb nohou. Takové ty rovné plošiny konkurentů jsou daleko pohodlnější.

Nakonec zkouška Starjet Exklusive s motorem BS Vanguard 23 PS vyráběným v Japonsku? Posaz perfektní, první model Starjet na kterém se dá pohodlně sedět a šlapat na pedály.Motor výborně utlumený (na Hondu ale nemá), vibrace minimální, žací ústrojí přiměřeně hlučné a jeho vibrace taky minimální.Prostě už skoro komunál. Sedadlo pohodlné s loketními opěrkami -pohoda. Pokud si ho bude někdo pořizovat, neplaťte tempomat-jeho funkce je prapodivná, má nefunkční palivoměr v uzávěru nádrže, malou výšku sečení max.80mm a výhozový tunel trávy je tak strmý, dlouhý a s malým čtvercovým průřezem že tam pomalu ani nestrčíte ruku. Na závěr musím poznamenat, že jsem ještě nikdy neviděl víc kouřící motor.Po startu někde v garáži se nebudete stačit divit. To mi tak nekouří 20 let stará nafta. Ale do ruky tenhle stroj padne i přes vyšší posaz.,to uznávám.

Na úplný závěr ještě k žacím ústrojím. Nikdo v této kategorii nemá do stran výkyvné žací ústrojí - světe div se- až na Hondu.enlightenedNikdo by to tam nečekal. Oni jsou fakt napřed.

Na Starjetech je hranaté a ani s ním nehnete, zdvih nic moc. Vzal jsem jen pro jistotu za Hondu a výkyv celého sečení do stran je obrovský - dokud nenarazí do podvozku stroje se na obě strany vyklání.Fantazie.

Takže zbývá vyřešit tu vibraci Hondího sečení. Pokud někdo víte.Díky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 166.15 (?), 10.6.2012 17:35

Děkuji za perfektní porovnání. Já koukám po traktorech 20+ a Honda a Starjet EX tam jsou taky a informace o tunelu je zajímavá. Je tady méně praktický než ten co má Honda? 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 19.98 (?), 10.6.2012 22:16

Výkon motoru u solidní firmy dokonale odpovídá šířce záběru sečení, takže je to celkem jedno. Taky bych radši výkonovou rezervu, ale širší záběr sečení ji stejně "sežere" a zhoršuje se manévrovatelnost stroje(nevejdete se všude). Tu "dvacítku" Hondu bych rád viděl naživo ale tuším, že to může být trochu problém. Rád bych ji porovnal s tou slabší 17 kvůli hluku a vibracím, tunel mají kratší a širší než většina konkurence v podobné kategorii a právě v průřezu a hlavně délce tunelu je ten největší problém s ucpáváním.

Starjet Ex je ale celkově skutečně pohodlný robustní stroj, jen ten sběr delší a hlavně šťavnatější a vlhké trávy s listím nevidím ideálně. Bude to pak v reálu něco podobného jako u sekaček HQ - když budete chtít sbírat něco jiného než fotbalové hřiště, nastane laborování s dokupováním jinak tvarovaných "sběracích" nožů, než dodávaných se strojem.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 156.64 (?), 11.6.2012 11:28

Honda má dobré motory. OK. Briggs & Stratton má stejně dobré motory!! Možná i lepší. Honda už taky pochopila, že nenáročnost na údržbu je víc než technické finesy.

Ano beru poznámku diskutujícího xxx.xxx.19.98, že model Honda 2620 má profi GSX motor. Honda 2417 má hobby GCV motor.

Je jen otázka jak dobrou řadu motorů výrobce traktoru použije. Jestli profi, poloprofi, komerční či tu nejzákladnější řadu.

A třeba Briggs&Stratton VANGUARD není podle mě profesionální motor jak se snaží všemožně prezentovat Starjet. Ale je to lepší řada motorů.

Traktor Honda je dobrý, bez debat. Mně tam chybí uzávěrka diferenciálu.

A jak už jsem psal - nemyslím, že je o tolik jiný než např Castel Garden (Mountfield). Vždyť se to dělá v jedné fabrice. Honda má ty turbíny a lepší výhozový tunel. Jinak je vše stejné. Ty turbíny jsou OK, ale při sečení kolem vyšlapaného trávníku či pískovch pěšinek je zase podtlak nevhodný. Bere i kamínky...

Co se týče tunelu pro nohy, tak ten měla Honda (a nejen ta) u starších typů daleko vyšší než teď. Ale inovovat by mohla a odbourat ho úplně. Takže zlepšovat je co a 10 let náskoku Honda určitě nemá i když je to můj favorit spolu s Vikingem. U Vikingu nevím z jakého důvodu nemá 4 antiskalpovací kolečka

Ještě bych poprosil diskutujícího xxx.xxx.19.98 o vysvětlení typu Honda HF 2417 HME K3. Oni to sice někteří prodejci uvádějí, ale dle vysvětlení Hondy (cca 1 měsíc starý mail) je jen verze (modernizace) K1 a K2. K3 není!!

Honda uvádí u svých motorů mazní:

  1. rozstřikem
  2. nucené rozstřikem
  3. tlakové automotivní

rozdíl mezi 2) a 3) mi není znám.

A ještě něco jsem zjistil u jednoho dealera. Modernizace Honda traktorů prý bude, ale na uzávěrku ať zapomenu...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 19.98 (?), 11.6.2012 12:25

No jak už jsem uvedl výše, taky nechápu některé tech.údaje prezentované třebas i Hondou ČR, speciálně to mazání motoru. Ten filtr tam nebude pro ozdobu, ale skutečně jsem přesvědčen že u této techniky nemusí být plnoprůtokové tlakové mazání až taková výhra oproti jiným.Typ K3 má Honda uveden u zmíněného modelu v oficiálním ceníku pro r. 2012.Taky nechápu.Měli by si asi hoši po sobě alespoň občas přečíst, co sami oficiálně prezentují. Prodejci za to nemohou.

Motory Honda jsou absolutně jiná kategorie než konkurence a nemá se tady o tom vůbec cenu dohadovat. Kdo neviděl naživo vedle sebe porovnání takových strojů si to vůbec nepředstaví. Zkuste mi popsat, v čem jsou současné Briggsy stejné, nebo lepší.Já to při reálném provozu fakt nechápu.Náročnost na údržbu taky nevidím jinou, ty zkazky o tom, jak BS jezdí na 10 let neměněný olej v motoru a Honda by se po roce zadřela svědčí pouze o naprosté neschopnosti konkrétního majitele BS.Dle vyjádření prodejců s motory v traktorech Honda problémy nemá, pouze u nejnovějších ručních sekaček asi nastává nesoulad mezi jemnými prvky karburace a u nás používaným palivem.Mojí 6 let staré H sekačce je úplně jedno, že v ní nechám půl roku benzín. Na jaře frčí jako za mlada.

Honda je vyráběná spolu s Castelem, ale je mezi nimi vážně rozdíl. Já mám totiž jeden takový rok starý Castel 500m od baráku na fotbalovém hřišti a ubezpečuji Vás, že každé sečení bezpečně registruji. Ten hluk je prostě naprosto nesrovnatelný a je u Castelu hodně hodně vysoký.

Tunel mezi nohama kryje u Hondy mechanické ovládání pojezdu a pochybuji, že to půjde nějak výrazně zmenšit - tam to je daň za celkově nízký stroj(což je veliká výhoda) a umístění tunelu pro výhoz trávy nad převodovkou. S tím nic neuděláte, řešení je např. u Etesie použití hydromotorů v každém zadním kole zvlášť a to by se Vám platit asi nechtělo.

U Vikinga bohužel nedávají 3 sekací nože šanci na spolehlivý sběr jakékoliv trávy za každé situace.

Uzávěrka pro jistotu mi možná chybí taky, když ale o tom tak přemýšlím a vzpomenu si na 7 let starý Partner v práci s jednoválcem 13 PS, který mě vytáhne bez problému do fakt prudkého kopce, tak ji asi oželím. Kdo bude stroj používat v zimě na odhrnování sněhu, bude pro něj lepší než uzávěrka radši pohon 4x4. To je vyzkoušeno.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 166.15 (?), 11.6.2012 13:05

A co motory Kohler vs. Honda? Nikde jsem nenašel nějaké zkušenosti, či recenze. Všechno je vždy osazené B&S/Honda/Kawasaki (z těch běnzínových). 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika