Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
         
host - 173.130 (?) 
12.5.2008 18:39

Zdravím, Api je kvalitativní norma a SAE viskozních vlastností, řečeno jednoduše.Ano, druhé písmeno čím vyšší tím lepší, ale nepoužíval bych automobilové oleje, ale oleje pro motocykly, čtyřtaktní.Opravdu kvalitní olej dostačující pro výkkoný motocykl stojí od Elf již 200Kč za litr, v třídě SAE 10W-40,API netuším ale je určen pro motocykly s otáčkami 14000ot/min. Jinak třída 15 W bývá minerální báze, 10 polosyntetika 5 syntetika a 0 čistá syntetika, ale dnes je to vcelku zavádějící a ne určující. Motocykly jž v 8Otých letech měly(můj ano) SAE 10W-40...olej je nutné měnit min. 1x za rok, ty dvě stovky určitě za lahev nikoho nepoloží.V krámech se sekačkami se většinou prodává olej méně kvalitní za více peněz. Přitom tolik nemaže. Výměna oleje je hooodně znát, známý to podcenil u Husqvarny a když jsem mu ho vyměnil, zcela ožila a ztichla. Všechna kluzná ložiska po dosažení určitých otáček přestanou jít kov na kov a vznikne mezivrsta oleje... pokud je ovšemznečištěný či moc hustý, nedostane se mezi šálu a kliku a je vymalováno.Měnit olej!!! a za kvalitní.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
host - 198.143 (?), 2.5.2014 18:56

Dobrý den,

jen upřesním, že v CZ návodu k mé sekačce Honda s motorem CGV 160 je sice uveden olej API SG, SF, ovšem v anglickém originále je uveden olej kvality API SH, SJ!

S pozdravem,
Mirek S.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 25.2 (?), 13.5.2014 19:59

Vzhledem k tomu, že CV 160 není dvoutakt ale čtyřtakt tak problém bude v tom, že do spalovacího prostoru se dostáne nepatrné množství motorového oleje z vany, přes pístní kroužky. Je otázkou zda se toto projeví úbytkem motorového oleječi nikoli. Po zahřátí motoru dojde k roztáhnutí kroužků a utěsnění. Pokud by se tak nestalo je třeba zkontrolovat zámky na pístních kroužcích. Je to stejné jako u auta. Řešit kvalitu oleje podle API je u zahradní mechanizace trochu bezpředmětné.A je též pravdou, že tolik nezáleží na výrobci zda se jedná o Castrol nebo MoGul či Paramo. Většina zahradní techniky nemá takový roční cyklus jako komunální technika.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 128.6 (?), 13.5.2014 22:06

Zdravím, opravdu si myslíte, že se kroužky zahřátím roztahnou a utěsní? Co je třeba kontolovat na zámcích pístních kroužků, mají čtyřtakty vůbec zámky? " Řešit kvalitu oleje podle API je u zahradní mechanizace trochu bezpředmětné", to znamená, že stačí použít třeba i fritovací olej? Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 72.149 (?), 13.5.2014 22:29

Stando, asi pod pojmem zámky myslíš kolíčky, zajišťující polohu kroužku a v předchozím příspěvku je tím myšlena mezera.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 79.193 (?), 11.4.2007 21:40
Víte prosím poradit, co je příčinou, když se po zahřátí najednou začne motor cukat, otáčky začnou pulsovat a po chvíli motor zhasne? Změna polohy plynu nepomůže.
Někdy jde hned nastartovat na sytič (motor je ale zahřátý a měl by chytit snad i na volnoběh) - to ale po krátké době motor zhasne zas; nebo po pár minutách i bez sytiče - to pak vydrží o něco déle.
Děkuji za pomoc.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 103.201 (?), 12.4.2007 6:59
Může to být seřízením bohatosti směsi. Nastavení se provede šroubkem u karburátoru. Při volnoběhu a teplém motoru nastavit na nejvyšší a nejklidnější otáčky.J.S.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 212.22 (?), 12.4.2007 7:28
Příčin může být mnohem víc.
Mimo jiné i v zapalování. Zkusil bych dát prvně novou svíčku a potom zapalování. Některé cívky po zahřátí začnou zlobit a nebo dokonce vysadí úplně.
 Než budete kupovat nové zapalování, je dobré se přesvědčit, zda je zapalování skutečně vadné a není závada jiná (vydírání pístu vlivem špatného mazání, naštelování, atd.).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 67.0 (?), 13.4.2007 21:54
Svíčku jsem vybral, byla černá od sazí. Očistil jsem ji drátěným kartáčem, dal zpět, pak jsem proces ještě jednou opakoval.

Potom už celé odpoledne motor běžel hladce.

Vrtá mi hlavou, proč tak zčernala...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 212.22 (?), 13.4.2007 23:18
To je otázka !?
 Doporučuji vám dát tam novou svíčku.
Černá svíčka až tak že jsou na ni saze může být zase z několika důvodů, ale prvně bych pátral po kvalitě benzínu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika