Nieco tiez môžem pridat zo skusenosti s motormi Honda:
Netvrdim, ze motor Honda GCV (GSV) je vynimocny, ako si mozete precitat. Ale nie je narocnejsi na udrzbu ako ZROVNATELNE sucasne 4T motory. STARE Brigsy nie su zrovnatelne ani vykonom, ani spotrebou ani emisiami.
Rozvodovy remen v GCV zatial iba 14 rokov, vyrobca píše celozivotnost rozvodoveho remena v motore bez vymeny.
Karburator v GCV zatial iba 14 rokov, dalej sa uvidi. Ale netvari sa na vymenu.
Volnobeh drži, navyše startuje na volnobeh aj uplne studeny (drobna uprava ovladania sytica, zdalo sa mi dost brutus startovat studeny nepremazany motor na plne otacky)
Uzitocnejsie bude pripomenut si zname chyby uzivatelov, ktore nasledne vedu k najcastejsim problemom s motormi Honda:
1. Pouzivanie nekvalitnych benzinov od pofidernych zdrojov a(alebo) ponechavanie sucasnych euro-bio-sračko-benzinov dlho v karburatore.
2. Meranie hladiny oleja v motore GCV (GSV) nespravne zasrobovanim mierky do drziaku a nasledne prevadzkovanie motora s nedostatocnym mnozstvom oleja.
3. Pouzivanie nevyhovujucich olejov v motore podla vzorca - napr. ked na olej od kámoše moze behat švagrov zetor x-rokov, tak ta mala honda musi tiez.
4. Ponechavanie stareho oleja v motore na zimnu odstavku. Vyrobca predpisuje vymenit motorovy olej pred odstavenim motoru na zimu, t.j. novy olej v motore pri sezonnej odstavke.
Ak je uzivatelske nedodrzovanie navodu na udrzbu od vyrobcu tym problemom, nie je to chyba motora.