převodovka Tuff Torq K46 & K62



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
host - 174.222 (?) 
17.5.2008 23:16

U šikmého uložení nedokos je pomluva-uvaďte značku, kde jste to viděl.Mám HQ a ta má šikmé uložení.A s tou převodovkou, tu neošiďte, taky jsem vsadil na lepší motor, ale bez lepší převodovky těžko bude mít význam koupit za to vozík.Navíc vám to může chybět už při sekání.A pravdou je, že i mě když se zahřeje, špatně táhne.Pokud neošidíte motor, neošiďte převodovku(a opačně  )

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 226.212 (?), 19.5.2008 9:51

...známý si koupil, pamatuji-li si dobře, zančku MTD s šikmým uločžením žacího ústrojí a má zkušenosti, že projede-li šikovně zatáčku (buď levotočivou či pravotočivou - nevím) při sečení mu zanechá nedokošený půlměsíček... Chtěl bych se zeptat, kolik mohu naložit na vozík za StarJet s motorem 23Hp a převodovkou K62, abych neupekl převodovku? Vozík co prodoává AGS k těmto traktorům mají nosnost 150kg (se mi zdá trošičku málo). Zajímá mne jestli bych utáhl případně ubrzdil více???

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 46.111 (?), 18.11.2015 14:59

Zahradní sekací traktory opravdu nenahradí malotraktor. Jsou určené k sekání trávy. Vozíky, sweepery, radlice atd jsou v nabídce výrobců a prodejců hlavně proto, že o to zákazník stojí. Pokud chcete vozit hlínu (nebo cokoliv) o hmotnosti vyšší než 150kg, nekupujte si zahradní sekací traktor, a už vůbec ne s hydrostatem. Kupte si Vari (a podobmě) nebo třeba staré TKčko, Kubotu nebo něco takového. Tyhle stroje (samozřejmě starší, ale sloužit vám budou stejně dlouho, možná spíš déle než tyhle nové zahradní traktory) koupíte za cenu od cca 50 tisíc, a uvezou na vleku (po rovině) bez problému tunu i víc,  neuškodí jim to. Zahradní sekací traktor zvládne uvézt sám sebe a obsluhu, plus po rovině i něco málo navíc - dejme tomu ten 150kg vozík. Víc nic, a nejsou na to ani dělané. Dá se s nimi shrnout i 10cm sněhu na dlážděné příjezdové cestě nebo pohnojit trávník (či posypat v zimě cestu) taženým rozmetadlem, za předpokladu, že máte pozemek více méně na rovině. Svému primárnímu účelu slouží dobře, a hydrostat je parádní věc, ale jejich účelem je opravdu jen a pouze sekat trávník (a něco málo kolem). Na dopravu těžkých nákladů, hrnutí více sněhu nebo do svahu, a další práce jsou jiné stroje - malotraktory, jednoosé traktory a podobně. Sekací traktory mají pouze tvar traktoru a název, ale je to jen sekačka se sedadlem, ne skutečný traktor.

  Pokud jde o nedosekání v zatáčce atd, je to jen o konstrukci a výrobci. Mám Rider Husqvarna s čelním 3 nožovým sečením s překrytím nožů a obyčejným klínovým řemenem (nože se nemůžou potkat), kde jeden nůž je vepředu a dva jsou jakoby po stranách za ním, a i když se tenhle stroj otočí skoro na místě (vnitřní kola opíšou sotva 30cm kroužek), neexistuje aby něco zůstalo neposekané. Totéž platí i pro nesenou sekačku pro malotraktory TK, MT, Yukon, Farmář atd, ale i "mulčovače" GEO (a jejich klony mnoha různých názvů a značek) a mnoho dalších takto řešených sekaček. Volba sečení s noži v jedné rovině a ozubeným řemenem je daná spíše nedostatkem místa pro "trojúhelníkové" sečení u menších zahradních strojů než tím, že by klasický typ něco nedosekával. U velkých profi sekaček ozubené řemeny prakticky neuvidíte, a přesto nenechávají žádné nedosečky :)

  Pokud jde o převodovky k46 a k62, pak obě se dělají se samosvorem i bez, a hlavní rozdíl u nich je dvojí - velikost, tedy i celkový přenesený výkon na kola (a životnost + výdrž na "jeden zátah"), a svahová dostupnost. k46 je sice uváděna jako profi, ale jde spíše o hobby nebo polo-profi převodovku, dělanou pro nasazení na menších a spíše rovných plochách, ve strojích které netahají žádné přívěsy, nejsou dovybavovány radlicí a podobně. Svahová dostupnost k46 bez samosvoru je dle výrobce 10°, se samosvorem 15°. Více nesnese hlavně proto, že se pak dostatečně nemaže (ani v bořním náklonu), a hrozí chod na sucho, který znamená velmi rychlou smrt hydrostatu. k61 a k62 jsou profi převodovky pro nasazení v každodenním provozu, ve svazích a s tažením (lehkých) vozíků, hrnutím sněhu (trochy) atd. Mají celkově robustnější konstrukci, větší olejovou náplň, externí nádobku na olej, která zajistí, že je převodovka naplnění olejem až po vršek, a jsou (některé) připravené i pro vývod pro pohon 4x4. Mají lepší chlazení, nehrozí u nich téměř chod na sucho, mají větší přenos výkonu a snesou delší provoz na jeden zátah i celkově mnohem více motohodin bez GO. Svahová dostupnost bez uzávěrky (spíše z důvodu bezpečnosti obsluhy) je uváděna 20°, se samosvorem (uzávěrkou) 25°, což je navíc dáno i typem motoru. Motory Intek jsou mazány jen rozstřikem oleje, a snesou tedy jen 17°náklonu, zatímco profi motory Vanguard snesou 25° (i víc), protože jsou mazané tlakově -  čerpadlem s filtrací oleje, jako v autě nebo traktoru. Ani převodovky k61 a k62 ale nejsou dělané na tahání stovek kg na vleku do kopce. Na to je prostě potřeba jiný typ stroje - ne zahradní sekací traktor nebo rider. Snesou ale dlouhodobě těch až cca 150kg na vleku při provozu převážně po rovině nebo s pár velmi mírnými kopci. Jsou zamýšlené pro nasazení na stadionech, v parcích nebo v městké údržbě zeleně, kde se předpokládá nustnost sběru většího množství trávy, a proto snesou o něco větší zatížení (buď velký sběrný koš, nebo sweeper za riderem). V zimě pak mohou shrnout z chodníku 10-15cm čerstvého sněhu nebo jezdit se zametacím kartáčem, malým taženým sypačem, na podzim a na jaře s vozíkem na listí a větve a podobně. Rozhodně ale nenahradí malotraktor ani Multikáru :) Spíš než o větší možné zátěži je to o větší životnosti, celodenním provozu a vyšším nájezdu motohodin pro nasazení v profi provozu. Tomu samozřejmě odpovídá i vyšší cena i dražší údržba. Stroje v údržbě městké zeleně mají často servis i každý provozní den, výměnu oleje každých 50 hodin provozu a GO třeba i každý rok. Pro domácí nasazení je ale zbytečné investovat do profi stroje. Pokud hcete vozit náklady, spíš než do dražšího zahradního traktoru investujte do dalšího stroje určného k takovému účelu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 147.46 (?), 18.11.2015 15:56

Traktorem, nazývat větší sekačku, na které se můžu vozit, je velmi mírně řečeno, ujeté. A neméně ujeté, chtít tuto věc využívat, jako traktor - tahač!! Nedodělky je nutné likvidovat, menšími stroji a ručně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 19.11.2015 9:51

Zdravím, varování zatěžování těchto převodovek je zcela namístě, hlavně K46 je opravdu nejsabší hobík a to jak po stránce konstrukce, tak i způsobu použití. Přenos síly je u těchto převodovek řešen hydroměničem, to znamená čerpadlo vyrobí tlak oleje a tento je potom opět proměněn v hydromotoru na otáčvý pohyb hřídele. Regulace změny otáček je prováděna proměnnýn množstvím oleje od čerpadla a to pomocí naklápěcí desky zdvihu pístků. 

Každé přetěžování se rychle projeví v účinnosti převodovky a to hlavně při jejím zahřátí. Každý si může snadno odzkoušet stav převodovky na svém traktoru. U nové převodovky v zahřátém stavu lze traktor velmi těžko a pomalu v neutrální poloze pedálu potlačit. Tento stav s opotřebováním převodovky zhoršuje a u silně opotřebované převodovky lze traktor tlačit i za studeného stavu.

Ještě k náplni olejů u těchto převodovek, všechny jsou naplněny úplně a je vyloučen věškerý vzduch (hlavní podmínka pro bezchybný provoz). U K46 je v převodovce dilatační membrána a u těch větších je dilatační nádobka. Takže není pravda, že se v náklonu špatně mažou. Převodovkám je jedno v jaké poloze pracují. Standa. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 35.71 (?), 20.11.2015 2:09
Co se týká nedokosu u posunutých kudel, stači si koupit traktůrek od husqvarny a poznáte co to je, ale určitě je to až moc reálné, než aby to byla fáma, měl jsem to sezónu a stačilo mě to.Navíc tato značka měla hydra hydrogear, což bylo neštěstí, zlatá japonská K46-tu jsem neutahal tak, aby to nejelo.Na vině u hydrogearu bylo hlavně nedostatečné chlazení, el.ventilátorek to vcelku řešil.Čelní sečeni s třemi kudlami u rideru je jiná liga-nepleťme si hrušky s jablkama.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 96.15 (?), 20.11.2015 9:48

K46 mám na svém sekacím traktoru který jsem koupil z druhé ruky a má už toho nabeháno hodně. Hydrostat při sečení zatím pracuje uspokojivě ale při přejezdech je rychlost pohybu nižší než když přepnu na zpátečku. Je to příznak blížícího se konce funkčnosti? 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 35.252 (?), 23.11.2015 4:12
Jakože zpátečka je pomalejší než rychlost vpřed?To je v pořádku, je asi tabulkově poloviční.Jinak jsem viděl K46 jít na repasi po 800mth a to jen z důvodu, že ji majitel přetěžoval taháním vozíku, tuším,že má doporučenou tažnou zátěž 150kg, proto mě fascinuje, kdo vymejšlí, že za tím bude tahat vozík za auto, který má v základu 150kg nenaložen.Když už si někdo koupí traktúrek za 70-90tis.,tak těch 5tisíc za příslušný vozík by ho nezruinovalo.Já posekám 1500m2/h x 20sečení/rok + sběr listí +odvoz větviček apod.=30mth/rok=min 25let :).Je to dobrá investice.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 23.11.2015 9:19

Zdravím, špatně jste pochopil otázku, dopředu má traktor pomalejší než dozadu. 

Můžete být v klidu, není to příznak opotřebování ale jen špatně seřízené táhlo ovládání. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 130.22 (?), 19.12.2015 21:51

Musím jenom souhlasit se vším, co tady píšete.Mám Starjet P5 s motorem Wanguard 21 s převodovkou K62,používám ji na sečení fotbalového hřiště 2 roky, najeto 500mth.Prodejce při prodeji doporučil, že se s tím dá tahat až 300kg.Tak jsem s tím parkrát tahal asi 200 kg válec po tenisových kurtech a po hřišti a převodovka teď po zahřátí vydává nepříjemné zvuky a 100m, které jsem jezdil za 46 sekund, jedu za 60. Servisman doporučil zkusit hustější olej, což považuji za nesmysl.Když vyhodím tunel, okamžitě se zlepší chlazení převodovky a sekačka jede lépe.Tak že si myslím, že už výrobce by měl uvažovat o lepším chlazení převodovky, případně o chladiči oleje.Stávající ventilátor, přidušený vyhazovacím tunelem asi není dostačující.Tak že souhlasím, že seče skvěle, ale zásadně nic těžkého netahat.

Správce fotbalového hřiště.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?8:04
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika