Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Zahradní sekací traktory opravdu nenahradí malotraktor. Jsou určené k sekání trávy. Vozíky, sweepery, radlice atd jsou v nabídce výrobců a prodejců hlavně proto, že o to zákazník stojí. Pokud chcete vozit hlínu (nebo cokoliv) o hmotnosti vyšší než 150kg, nekupujte si zahradní sekací traktor, a už vůbec ne s hydrostatem. Kupte si Vari (a podobmě) nebo třeba staré TKčko, Kubotu nebo něco takového. Tyhle stroje (samozřejmě starší, ale sloužit vám budou stejně dlouho, možná spíš déle než tyhle nové zahradní traktory) koupíte za cenu od cca 50 tisíc, a uvezou na vleku (po rovině) bez problému tunu i víc,  neuškodí jim to. Zahradní sekací traktor zvládne uvézt sám sebe a obsluhu, plus po rovině i něco málo navíc - dejme tomu ten 150kg vozík. Víc nic, a nejsou na to ani dělané. Dá se s nimi shrnout i 10cm sněhu na dlážděné příjezdové cestě nebo pohnojit trávník (či posypat v zimě cestu) taženým rozmetadlem, za předpokladu, že máte pozemek více méně na rovině. Svému primárnímu účelu slouží dobře, a hydrostat je parádní věc, ale jejich účelem je opravdu jen a pouze sekat trávník (a něco málo kolem). Na dopravu těžkých nákladů, hrnutí více sněhu nebo do svahu, a další práce jsou jiné stroje - malotraktory, jednoosé traktory a podobně. Sekací traktory mají pouze tvar traktoru a název, ale je to jen sekačka se sedadlem, ne skutečný traktor.

  Pokud jde o nedosekání v zatáčce atd, je to jen o konstrukci a výrobci. Mám Rider Husqvarna s čelním 3 nožovým sečením s překrytím nožů a obyčejným klínovým řemenem (nože se nemůžou potkat), kde jeden nůž je vepředu a dva jsou jakoby po stranách za ním, a i když se tenhle stroj otočí skoro na místě (vnitřní kola opíšou sotva 30cm kroužek), neexistuje aby něco zůstalo neposekané. Totéž platí i pro nesenou sekačku pro malotraktory TK, MT, Yukon, Farmář atd, ale i "mulčovače" GEO (a jejich klony mnoha různých názvů a značek) a mnoho dalších takto řešených sekaček. Volba sečení s noži v jedné rovině a ozubeným řemenem je daná spíše nedostatkem místa pro "trojúhelníkové" sečení u menších zahradních strojů než tím, že by klasický typ něco nedosekával. U velkých profi sekaček ozubené řemeny prakticky neuvidíte, a přesto nenechávají žádné nedosečky :)

  Pokud jde o převodovky k46 a k62, pak obě se dělají se samosvorem i bez, a hlavní rozdíl u nich je dvojí - velikost, tedy i celkový přenesený výkon na kola (a životnost + výdrž na "jeden zátah"), a svahová dostupnost. k46 je sice uváděna jako profi, ale jde spíše o hobby nebo polo-profi převodovku, dělanou pro nasazení na menších a spíše rovných plochách, ve strojích které netahají žádné přívěsy, nejsou dovybavovány radlicí a podobně. Svahová dostupnost k46 bez samosvoru je dle výrobce 10°, se samosvorem 15°. Více nesnese hlavně proto, že se pak dostatečně nemaže (ani v bořním náklonu), a hrozí chod na sucho, který znamená velmi rychlou smrt hydrostatu. k61 a k62 jsou profi převodovky pro nasazení v každodenním provozu, ve svazích a s tažením (lehkých) vozíků, hrnutím sněhu (trochy) atd. Mají celkově robustnější konstrukci, větší olejovou náplň, externí nádobku na olej, která zajistí, že je převodovka naplnění olejem až po vršek, a jsou (některé) připravené i pro vývod pro pohon 4x4. Mají lepší chlazení, nehrozí u nich téměř chod na sucho, mají větší přenos výkonu a snesou delší provoz na jeden zátah i celkově mnohem více motohodin bez GO. Svahová dostupnost bez uzávěrky (spíše z důvodu bezpečnosti obsluhy) je uváděna 20°, se samosvorem (uzávěrkou) 25°, což je navíc dáno i typem motoru. Motory Intek jsou mazány jen rozstřikem oleje, a snesou tedy jen 17°náklonu, zatímco profi motory Vanguard snesou 25° (i víc), protože jsou mazané tlakově -  čerpadlem s filtrací oleje, jako v autě nebo traktoru. Ani převodovky k61 a k62 ale nejsou dělané na tahání stovek kg na vleku do kopce. Na to je prostě potřeba jiný typ stroje - ne zahradní sekací traktor nebo rider. Snesou ale dlouhodobě těch až cca 150kg na vleku při provozu převážně po rovině nebo s pár velmi mírnými kopci. Jsou zamýšlené pro nasazení na stadionech, v parcích nebo v městké údržbě zeleně, kde se předpokládá nustnost sběru většího množství trávy, a proto snesou o něco větší zatížení (buď velký sběrný koš, nebo sweeper za riderem). V zimě pak mohou shrnout z chodníku 10-15cm čerstvého sněhu nebo jezdit se zametacím kartáčem, malým taženým sypačem, na podzim a na jaře s vozíkem na listí a větve a podobně. Rozhodně ale nenahradí malotraktor ani Multikáru :) Spíš než o větší možné zátěži je to o větší životnosti, celodenním provozu a vyšším nájezdu motohodin pro nasazení v profi provozu. Tomu samozřejmě odpovídá i vyšší cena i dražší údržba. Stroje v údržbě městké zeleně mají často servis i každý provozní den, výměnu oleje každých 50 hodin provozu a GO třeba i každý rok. Pro domácí nasazení je ale zbytečné investovat do profi stroje. Pokud hcete vozit náklady, spíš než do dražšího zahradního traktoru investujte do dalšího stroje určného k takovému účelu.

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 17 a číslo 19.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika