|
Nejlepší elektrická sekačka s pojezdem?
|
|
|
|
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 7.210 (?) 31.3.2009 23:00
To není o emocích to je standardní obchodní strategii, dlouhé roky jsem pracoval na vedoucích postech u nadnárodních koncernů. To co jsem Vám popsal je standardní strategie. I proto preferuji obecně značkové zboží, míněno primární výrobce. Víte, ono není ani jedno, zda odeberete pro svojí výrobní linku "stejný motor" od adekvátního výrobce, vyrobeného klidně i v Číně ve fabrice s ortodoxním managementem kvality (tomu nic nechybí), nebo od fabriky, která vyrábí tentýž motor licenčně a na kvalitu dohlíží místní management podle vlastních kritérií.
Ale čtěte pečlivěji, neříkám, že klon nutně MUSÍ být horší, ale že může být horší.. :-)) to je, jak mi jistě dáte za pravdu rozdíl. Zákazník může odhadnout, jak se prodejce, který branduje zboží chová a jaký má důraz na kvalitu podle obecného chování a prodeje kvalitního, či nekvalitního zboží z jeho sortimentu. Navíc i v rámci jednoho brandu může odběratel "Costumalizovat" produkt - klasickým příkladem mohou být například tlakové čističe KArcher koupené v baubau - jsou krásně žluté, na oko shodné se svými bratříčky ve speciálkách, ale uvnitř jsou velmi, velmi úsporně provedené. A právě v tomto případě BAUBAU nadiktoval kvalitativní parametry výrobci!
A aby toho nebylo dost, i jeden stejný výrobce při srovnatelné koncové ceně dokáže vyrábět jeden výrobek pro různé evropské regiony s odlišnou kvalitou, či komfortem vybavení. Není to asi vůči zákazníkovi lidsky fér, ale často se to vyplatí. Našli bychom mnoho příkladů ze strojírenství, potravinářství, či automobilového průmyslu. Divil byste se, jak dokáže renomovaný výrobek i u "luxusního" za tisíce EUR vyprasit uživatelskou hodnotu úsporou několika euro ve výrobě. (to jsou pak přesně ty výrobky, které jsou vyrobené pro jeden naprosto konkrétní region, či dokonce stát. Zdánlivě se liší jen písmenem v typovém označení)
Samozřejmě záleží pouze na zákazníkovi zda se spolehne na sdělení v televizi (myslím tím reklamní bloky), nebo zda bude (možná v očích některých z nás příliš) opatrný, je to pouze jeho volba.
Ano máte pravdu, držitelem ochranné známky Mountfield pro travní a další techniku je bez pochyby GGP (Mountfield a.s. ale nebude součástí GGP) - kompletní dokumentaci a data k zápisu známky naleznete na zmíněných webech, bez zajímavosti jistě není fakt, že GGP získalo dokončení registrace této známky v roce 2005 :-)) Odpovídalo by to mechanismům výhradního dodavatele, který kooperuje s hlavním odběratelem a provázaným smluvním vztahem jednak nabízí odběrateli dlouhodobou spolupráci a výrobu vycházející z jeho produktové řady a zároveň si držením ochranné známky zajišťuje loajalitu odběratele. Zároveň získává pro svoji produkci další značku, která mu umožní v podstatě pro laika neviditelně opanovat větší podíl trhu.
Samozřejmě to NEMUSÍ být tento případ, byť je takový postup většinový.
Zda vrtí pes chvostem, nebo chvost psem je možné usuzovat z registračních osvědčení graficky identických značek pro danný region (i pokud by byl nezcela identický předmět ochranné známky).
Ale vraťme se ke kvalitě - costumalizace produkce VĚTŠINOU vede k nižším kvalitativním parametrům, než je kvalitativní úroveň primárního výrobku. Výjimečně ale může dojít k tomu, že odvozenina je vyrobena s větším důrazem na kvalitu než originální řada. Záleží pouze na zákazníkovi, jak se rozhodne.
http://www.upv.cz/cs.html
www.wipo.int
Umístění příspěvku v diskuzi Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 248.50 (?), 31.3.2009 14:27, zobrazeno: 27379x
Dobrý den přemýšlím o nákupu elektrické travní sekačky s pojezdem. (benzin/elektrika mám vyřešen). V současnosti mám vyhlédnuté 2 typy a to
Dolmar 4181 S a
Stiga turbo 48 el s bw
Hodila by se mi jakákoliv zkušenost, doporučení, či nápad na nějakou ninou.
Děkuji za pomoc.
Richard Růžička
richard.ruzicka@email.cz
Adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 166.66 (?), 31.3.2009 16:16
Jen několik drobných upřesnění - M není takřka jistě součástí konsorcia (to by zde musel mít majetkovou účast :-)), ale využívá výrobních kapacit renomovaného výrobce, zboží je obrendováno jeho značkou (M) a ten jej pak distribuje do svého obchodního řetězce.
Vizuální podobnost a stejný původ ale zdaleka neznamenají s určitostí stejnou kvalitu. Typické "zákaznické" řady se zvlášť u neznačkových výrobců , jakým M bezpochyby je od originálu mohou diametrálně lišit například antikorozní úpravou, kvalitou ložisek, původem motorické části, atd., atp.
Výrobce takové "costumalizované řady" pro neznačkového odběratele dokáže velmi "zeštíhlet" co se týče nákladů a rozdíl v ceně komponent a použitých technologií mohou činit i desítky procent nákladů z celého výrobního cyklu. Značkovému výrobci je to jedno, protože to není jeho značka.
Tento přístup je typický pro ty odběratele, kteří extrémně tlačí na nákupní cenu. Jak to poznáte? Snadno - Pokud by náklady byly stejné, v prodejně byste potkal Stigu a ne costumalizovaný výrobek.
S podobným principem se setkáte u mnoha značek, které sjednocují jménem přehršel zboží nejrůznějších výrobců pouze v očích zákazníka (Quelle, Universum, atp., atd.)
Pokud je cena adekvátní, či originál o něco málo vyšší, je vždy jistější koupit originál u kterého máte jistotu, že nějaký fešák neuspořil pár dolarů a nenechal namontovat do vizuálně shodného zboží komponenty zcela odlišné kvality
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 142.237 (?), 31.3.2009 18:07
To je ale veliký nesmysl co tu píšete.To že M na stroj dává svoje samolepky ještě neznamená že by to byla nižší kvalitativní skupina výrobků.A výrobky s označením Mountfield patří pod obchodní značku firmy GGP a s naším českým prodejcem nemá vůbec nic společného.Značka Castelgarden patří zmiňované výrobní firmě také a je prodávána i v jiných evropských zemích, cena například v německu je ještě vyšší než tady u nás.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář (1247) - 7.210 (?), 31.3.2009 23:00
To není o emocích to je standardní obchodní strategii, dlouhé roky jsem pracoval na vedoucích postech u nadnárodních koncernů. To co jsem Vám popsal je standardní strategie. I proto preferuji obecně značkové zboží, míněno primární výrobce. Víte, ono není ani jedno, zda odeberete pro svojí výrobní linku "stejný motor" od adekvátního výrobce, vyrobeného klidně i v Číně ve fabrice s ortodoxním managementem kvality (tomu nic nechybí), nebo od fabriky, která vyrábí tentýž motor licenčně a na kvalitu dohlíží místní management podle vlastních kritérií.
Ale čtěte pečlivěji, neříkám, že klon nutně MUSÍ být horší, ale že může být horší.. :-)) to je, jak mi jistě dáte za pravdu rozdíl. Zákazník může odhadnout, jak se prodejce, který branduje zboží chová a jaký má důraz na kvalitu podle obecného chování a prodeje kvalitního, či nekvalitního zboží z jeho sortimentu. Navíc i v rámci jednoho brandu může odběratel "Costumalizovat" produkt - klasickým příkladem mohou být například tlakové čističe KArcher koupené v baubau - jsou krásně žluté, na oko shodné se svými bratříčky ve speciálkách, ale uvnitř jsou velmi, velmi úsporně provedené. A právě v tomto případě BAUBAU nadiktoval kvalitativní parametry výrobci!
A aby toho nebylo dost, i jeden stejný výrobce při srovnatelné koncové ceně dokáže vyrábět jeden výrobek pro různé evropské regiony s odlišnou kvalitou, či komfortem vybavení. Není to asi vůči zákazníkovi lidsky fér, ale často se to vyplatí. Našli bychom mnoho příkladů ze strojírenství, potravinářství, či automobilového průmyslu. Divil byste se, jak dokáže renomovaný výrobek i u "luxusního" za tisíce EUR vyprasit uživatelskou hodnotu úsporou několika euro ve výrobě. (to jsou pak přesně ty výrobky, které jsou vyrobené pro jeden naprosto konkrétní region, či dokonce stát. Zdánlivě se liší jen písmenem v typovém označení)
Samozřejmě záleží pouze na zákazníkovi zda se spolehne na sdělení v televizi (myslím tím reklamní bloky), nebo zda bude (možná v očích některých z nás příliš) opatrný, je to pouze jeho volba.
Ano máte pravdu, držitelem ochranné známky Mountfield pro travní a další techniku je bez pochyby GGP (Mountfield a.s. ale nebude součástí GGP) - kompletní dokumentaci a data k zápisu známky naleznete na zmíněných webech, bez zajímavosti jistě není fakt, že GGP získalo dokončení registrace této známky v roce 2005 :-)) Odpovídalo by to mechanismům výhradního dodavatele, který kooperuje s hlavním odběratelem a provázaným smluvním vztahem jednak nabízí odběrateli dlouhodobou spolupráci a výrobu vycházející z jeho produktové řady a zároveň si držením ochranné známky zajišťuje loajalitu odběratele. Zároveň získává pro svoji produkci další značku, která mu umožní v podstatě pro laika neviditelně opanovat větší podíl trhu.
Samozřejmě to NEMUSÍ být tento případ, byť je takový postup většinový.
Zda vrtí pes chvostem, nebo chvost psem je možné usuzovat z registračních osvědčení graficky identických značek pro danný region (i pokud by byl nezcela identický předmět ochranné známky).
Ale vraťme se ke kvalitě - costumalizace produkce VĚTŠINOU vede k nižším kvalitativním parametrům, než je kvalitativní úroveň primárního výrobku. Výjimečně ale může dojít k tomu, že odvozenina je vyrobena s větším důrazem na kvalitu než originální řada. Záleží pouze na zákazníkovi, jak se rozhodne.
http://www.upv.cz/cs.html
www.wipo.int
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 16.190 (?), 2.4.2009 12:15
V obchodě mi poradili, že se dost těžko uhlídá pojezd a zároveň kabel. Sekání jedině ve dvou. Že s tím měl prodavač na předváděčce problém. Jsem také fanda elektro sekaček, na jeho radu jsem koupil bez pojezdu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 231.226 (?), 2.4.2009 12:38
To by som radšej kúpil bez kábla, lebo tlačiť kosačku a ešte ťahať kábel a dávať pozor čo kosím tak nech si ide sama, a dávam pozor iba na to čo kosím... o 10 rokov sa vám ju nebude chciet ani vytiahnuť vonku nieto ju ešte tlačiť do práce... Juraj
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2
|
|
|
DIY nástěnná závěsná výzdoba vašeho domova
Hledáte nový DIY nápad na výzdobu stěn? Vyzkoušeli jste obrazy, cedule, obrazové koláže, plovoucí po...
Okouzlující pohádkové zahrady, které rozproudí vaši představivost
Zde je spoustu okouzlujících nápadů na miniaturní vílí zahrádky, které rozproudí vaši představivost ...
Skladování a organizace hrnků na kávu: kreativní nápady
Dobře, přiznejme si to! Pokud jste se zastavili až tady, pak jste stejní závisláci na kávě jako já! ...
Geniální nápady na police do koupelny pro dokonalý pořádek
Nezáleží na tom, jak malá je vaše koupelna, každá koupelna potřebuje vyhrazený kus nábytku na ručník...
3 důvody, proč si do zahrady přidat ptačí lázeň nebo fontánu
Vodní prvek je pro vaši zahradu stejně důležitý jako půda a slunce. Co kdybyste do své zahrady mohli...
|
|
|
|