Naviják na Vari, teru, dakr, agzat
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3
|
|
|
|
host - 151.203 (?), 8.2.2008 17:47
Ano je pravda, že navíjecí buben na kole bude vyvolávat velkou sílu na ložiska a převodovku, která není na takový tah stavěna. Ale to si musí rozmyslet, kolik na maloktraktor naloží. Čím víc, tím blíže do šrotu. osobně bych pro takový případ - vytáhnout stroj přes nějaký kořen, či pařízek raději volil ruční naviják, třeba ten ráčnový. Je to pohodlné a opravdu s tím tahám i dodávku, když se jí nechce z díry. Než přenesu elektrický naviják, zapojím ho, tak pokud se jeno o pár centimetrů povytáhnout, jsem venku. A nedřu se s několik desítek kilo těžkou nestvůrou- navíjákem. A nedávno pro lehčí tahání jsem si sehnal lanový kladkostroj. Pohoda
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 151.203 (?), 8.2.2008 22:41
Řětezy na kola. Zvýší záběr. Když jsem jezdil s dodávkou jen se zadním náhonem, sněhové řetězy jsem nasazoval na blátě víckrát než na sněhu. Ale v podstatě problém je ten samý jako u auta s předním náhonem. Velký náklad na zadní nápravě. Takže na blátě bych ubral na nákladu na prvním místě.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 151.203 (?), 10.2.2008 18:15
Převodovky jsou stavěné na určitou sílu. tak bych neřekl, že jsou slabé. Nicméně mám trochu jiný nápad pokud jste dobrý kutil. Zkuste se podívat na kolového železného koně, který bývá v nabídce prodejen Husqvarna. A Vari si podle tohoto vzoru upravte. Jezdil jsem s ním nějaký čas, mám pocit, že tam byl jen 6 k motor (9 k je u pásového koně). Přestavba nebude jednoduchá, ale jeho výhoda byla v tom, že řízení bylo pomocí hydrauliky a tak když se mu někde nechtělo jet přes kořínky, tak se s ním nechalo "vykroutit". Nebo jindy zas s nákladem couvat apod. Možná, že kolového koně někde seženete ve šrotu a dáte si ho dohromady.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vnetusil - (12) - 77.41 (?), 11.2.2008 7:55
Ano, Myslel jsem lano pouze zaháknout a namotávat na nápravu. K přetěžování převodovky. Vzhledem k poloměru kol a nápravy při jízdě je potřeba vyžší kroutící moment než v případě použití nápravy jako navijáku. Při navíjení by se vlastne náprava chovala jako kola a tím pádem by motor i převodovka byli méně namáhány. Je pravada, že síla na ložiska by se nezměníla protože je jedno jestli za tu nápravu tahají kola nebo lano nebo když za to nápravu potáhneta terru vy, váha nákladu a všeho ostatního je stále stená a tímpádem je potřeba stále stejná síla.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3
|
|
|