Motor jikov



host - 22.112 (?)
28.1.2009 0:23

Můj dvoutaktek starý třináct let letí jako okřídlený šíp s DSK 317 rychlostí 15Km/h s omezovačem nastaveným na trojku a pružinkou zavěšenou na prvním zářezu nejbližším omezovači. To znamená, na zářezu pro nejnižší otáčky.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
               
host - 4.66 (?), 10.8.2007 14:06
Ještě jeden dotaz jak pak seřídit ten karb? O kolik otaček to povolit pro základní seřízení? Jo a jaký olej doporučuje výrobce nevíte? Já leju Husqvarnu...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 168.167 (?), 16.8.2007 7:24
Co e týče seřízení karburátoru... zkusil jste se podívat na stránky výrobce motoru? V návodu k obsluze to je vše napsané, mohli by ho mít na internetu.
Já osobně na motory Jikov nedám dopustit, za cca 15 let provozu jsem vyměnil svíčku, startovací šňůru a občas seřídím volnoběh.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 10.8.2007 14:14

Cena je sice u 2 taktu nižší, ale už jsem to zde psal. Spotřeba je cca 0,8l / hod u 4 taktu a u 2 taktu cca 1,2l /hod. Toto jsou obecně uváděné hodnoty - průměr. Dále je to nutnost mísit benzín, zápach spalin, problémy s těsněním kliky, známý musel motor za stejnou dobu - koupili jsme motory téměř zaráz už 2 x nechat přetěsnit motor(údajně to naleptal benzín - stanovisko opravny) a několikrát uvedl, že udělal chybu, že nekoupil 4 takt. O životnosti bez nutné opravy ani nemluvím. Ten kdo jednou 4 takt vyzkoušel od startu až po dokončení práce musí uznat, že se to nedá srovnat. Jediné plus vidím v nižší ceně ND a provozu na velkých svazích. Při porovnání rozdílu spotřeby  - 0,4l a teoreticky stejné životnosti - což uvádím, pro lepší orientaci při srovnání - je tento výsledek : 2000 hodin provozu x 1,2 = 2400 ltr pohonné směsi - 2 takt, 2000 hod. x 0,8 = 1600 ltr 4 takt. Rozdíl 800 ltr x 30 Kč = 24000,-Kč. Asi je to o tom, že kdybych 4 takt neměl a zvládl to vše 2 taktem, byl bych spokojen. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 11.104 (?), 10.8.2007 14:45
Ty výpočty jsou trochu zavádějící. Podle mě vám tam u těch čtyčtaktů chybý  celková cena za výměny filtru vzduchu a náklady na pravidelný pětiletý servis, protože ten je nutný pokut někdo chce mít záruku pět let. A já věřím, že chce každý.  Ten váš známí... co k tomu říci dvoutakty znáte i vy a i o tom naleptání si určitě mysíte svoje. Říkám znovu, jeden z mých motorů je r.v. 92 dvoutakt nevím co je zapalování co jsou problémy s těsností atd. Mrknu je-li benzín zatáhnu a jede. Asi jsem měl štěstí. Ale pozor taky souhlasím s tím, že kdo poznal čtyřtakt, samozřejmě v dobrém světle, těžko se láme na dvotakt.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 10.8.2007 14:59
K těm filtrům - zatím jsem papírovou vložku neměnil, pouze vícekrát cca 2 x do roka čistím molitan. Pravidelně navštěvovat servis jsem nemusel, neboť to po mě nechtěli - záruka byla 2 roky. Seřízení motoru v servisu- ventily to je pro neznalého nutné. Přesto, kdybych koupil cca 4 nové filtry + 3 seřízení, tak se dostaneme na 20 000 ,-Kč rozdílu při stejné době provozu.Nevím, jak moc čtete názory zde, ale vidina ušetření peněz za nutnost pravidelného servisu/záruka je pro mnohé  větší zlo než koupit kvalitní stroj a mít obavy, že se pokazí vadou z výroby. Něco na tom je z pohledu toho, že po cca 1/2 roce provozu by se měla závada projevit -pokud se tak nestane, je šance využití záruky minimální. Takže při zadření motoru je na vině obsluha a zbývá zapalovací modul a snad, že se něco pokazí ze součástek??? Závady jsou u těchto motorů většinou - přidřený ventil, regulátor, vyjímečně (zapalování,  nedotažené šrouby, těsnění, špatné nastavení z výroby), dále je to již hlavně obluhou a údržbou.  Zrovna včera jsem po dlouhé době objevil závadu u Hondy známého - novější X řada vadné zapalování, stejně to bylo po 5 letech. A ostatní - pokud alespoň trochu zvládáte údržbu, tak se nemá co pokazit.  
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
P.G. - (4), 10.8.2007 20:35
Vari a benzín - nevím co kupujete za benzín, ale žádné problémy se startováním po zimě, kdy v nádrži zůstala stará směs, jsem já, ani řada zahrádkařů a vinařů od nás za celá léta neměl. Stejně tak u malého rotavátoru z Povážské z babetovým motorem, řady 2T motocyklů, babet a sekačky s motorem Sachs, který jede od r.1996. Jo, ještě motorová konva od r.1991. U křováku a motorové pily benzín dlouhodobě nenechávám, ale ne proto, že by to nejelo, ale prý to nesvědčí karburátorům. A Teru, či Vari tu má snad každý zahrádkář a vinař. Všichni ale s 2T, poněvadž dříve 4T nebyly. Možná modely Jikov vyráběné posledních 12 let jsou citlivější. A co to je za blbost, že benzín naleptává těsnění kliky? Tam musela být nějaká závada z výroby.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 10.8.2007 20:50

Jenom jsem to uvedl, tak jak mu to opakovaně řekli v opravně. Nemohl to po zimě nastartovat, tak protože měl ještě motor v záruce, dal jej do servisu - výměna gufer, potom opět  + něco s karburátorem asi po 2 letech. Já jsem to pouze bral , jako něčí problém a víc mě to nezajímalo - měl jsem 4 takt a sbíral informace o něm. Ale tím nechci shodit  spokojenost  uživatelů s tímto motorem, přes tyto nedostatky je to velký pomocník. Ale pro mě je to horší varianta výběru. Ještě je dobré osvětlení, které bylo možné zapojit. To 4 taktní motory nemají, mě by se to hodilo - někdy jsem se vracel z lesa skoro po tmě. Jednou jsem jel úsekem, kde bylo instalováno měření rychlosti při plném plynu - otáčky motoru nastaveny na cca 3400/min to ukázalo rychlost 12 km/h(Vari Honda - DSK 317 3. rychl. stupeň). 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 22.112 (?), 28.1.2009 0:23

Můj dvoutaktek starý třináct let letí jako okřídlený šíp s DSK 317 rychlostí 15Km/h s omezovačem nastaveným na trojku a pružinkou zavěšenou na prvním zářezu nejbližším omezovači. To znamená, na zářezu pro nejnižší otáčky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 161.16 (?), 15.4.2009 22:10

Od doby co vylévám na zimu benzín z nádrže i z plovákové komory Vari po zimě startuje naprosto bezproblémově. Pokud směs ponechám delší dobu ve stroji i během sezony dojde k odparu benzínu a zbytky (olej a aditiva) zanesou poměrně tenké trysky. Nastartovat to sice jde, ale pouze se sytičen za cenu obrovského oblaku kouře. Jinak doporučuji k získání stabilních otáček na volnoběh po startu krátkodobě zapnout sytič při zvýšených otáčkách, potrubí i karbec se rychleji vyčistí a motor jede výrazně pravidelněji a nechcípá... Jikov je spolehlivý dříč...  YARI

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 216.106 (?), 22.7.2012 15:43

Dobrý den Vážený pane.Chtěl bych se informovat na Motor dvoutakt Jikov z roku 1988, Otec k tomu nemá návod použití, Sitič má tři polohy, Mohl by jste mi prosím napsat jak zacházet s tím to sitičem? Předem děkuji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika