Jízda s Vari na půl plynu



Stránky: 1,  2   
host - 161.252 (?) 
9.10.2015 21:04, zobrazeno: 11551x

Ahoj,

   chtěl bych se zeptat, jestli je možné jezdit s VARI GLOBAL s motorem HONDA GCV 160 dlouhodobě třeba na 50% plynu? Jednalo by se o jízdu po rovném poli a jediné co by to tahalo bych byl já na sedačce vozíku a v předu 28 kg postřikovač. Rychlsot 3,1 km/h na jedničku mi příjde málo a 10,5 km/h na dvojku už by bylo moc. Ideálně okolo těch 6 km/h, ale jde toho docílit jinač?

Díky

Petr

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 58.231 (?), 9.10.2015 22:42

A proč byste nemohl jezdit na půl plynu? Jestli spojka normálně zabírá a neprokluzuje.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 161.252 (?), 9.10.2015 22:48

Já to ještě nemám. Jen o tom teoreticky uvažuji, jestli by tento stroj připadal v úvahu. Každopádně jinde mi to nedoporučují, pač to stroji asi nevyhovuje???

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 11.107 (?), 9.10.2015 23:02
Jenže jak si ráčíte všimnout, záměr je, snížit pojezdovou rychlost na cca 6 km/h bez ohledu na procentuální polohu plynové páčky. Troufne si někdo potvrdit, že při požadovaném již nezačne prokluzovat spojka? Já bych tu odvahu neměl.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.106 (?), 9.10.2015 23:41

Zdravím Petře

ale tuto otázku jsme tady už řešili dlouze a podrobně na jaře. Pokud tedy máte už ten Global koupený tak nezbývá, než si sehnat nápravu s koly, která mají příslušně kratší obvod. Při ubrání plynu totiž dojde k snížení rychlosti na cca 8 km/h a pak dojde k rozpojení odstředivé spojky. Jestliže však ještě sestavu nemáte koupenou, pak převodovky pro 2T (DSK317 obj.č. 3411) se stále vyrábí (sestaví z dílů skladem) po závazné objednávce koncového zákazníka. U ní při ubrání plynu dojde k snížení rychlosti na 6,4 km/h a pak zase následuje oblast prokluzu spojky či ťukání obložení o bubínek.

Asi nejjednodušší bude sehnat kola od DSK316, které mají ráfky "poloviční" a dodělat k nim poloosy navlékací na čepy trčící z Globalu. Protože ráfky jsou 6" místo 12" ale pláště jsou v obou případech 5" tak poměr obvodů bude jen 0,72 a tak budete muset ještě trochu ubrat plyn, ale stále se vejdete do otáček, kdy spojka je sepnutá a neprokluzuje (k prokluzu dojde při snížení na rychlost 5,5 km/h). Dolní plocha převodovky bude o 3" níže (cca 8 cm z původních 16), což je stále dost dobrá prostupnost po roviném terénu. Další možností je sehnat kola s ráfkem 8" a pláštěm 4", což by měla být náprava TN-ECO (prodávaná pod objednacím číslem 4292). Tato náprava také má pevné upevnění polosy k ráfku (bez náboje s volnoběžkou ovládanou polohou palce) - proto je levnější.

Nejchytřejší řešení je pak kombinací obou metod = převodovka DSK317 pro 2T a k tomu menší kola. Budte tak moci ubírat jen "ctvrt_plynu" místo "až_na_prokluz a kousek_zpátky"! Jestliže si navíc koupíte PowerMeter nebo jiný podobný snímač otáček motoru, budete moci mít rychlost pojezdu stále pod kontrolou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 161.252 (?), 9.10.2015 23:57

Díky a smekám s Vaší pamětí:)

  Ještě to nemám. Ve finále to bude vypadat jinak. Něco jsem tomu dnes věnoval a jinde mi chlapi doporučují radši připlatit a pořídit např. Dakr Fd-3. To už je sic sakryš mašina, ale zase mne to vyveze i do kopečku a na poli se to bude snad chovat méně hopsavým způsobem, což by bylo dobré pro přesnost práce. A hlavně to má plynule nastavitelnou rychlost a super zatáčecí sedačku:)

Děkuji však za Váš nástřel možností. Člověk nikdy neví!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.106 (?), 10.10.2015 0:20

njn hydrostatická převodovka je o úplně něčem jiném. Je však otázkou, jestli při hydrostatu jít do jednoosáku a nekoupit nějaký ten rider či traktůrek (např SOLO 566 H).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 161.252 (?), 10.10.2015 9:06

Mám to na ježdění po poli a na předek chci namontovat ULV postřikovač viz obr. a to by asi na ten traktůrek nešlo, ne? Další věc je, že by to chtělo i jiná kola, pač někdy bude pole trochu mokré a s tímto na blátě by to asi nebylo to pravé ořechové


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 72.218 (?), 10.10.2015 9:07

Solo 566 H je akorát překapotovaná a předražená STIGA 1066. Ta vyjde o dva a půl tisíce levněji. Přitom má střeva úplně totžná.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.106 (?), 10.10.2015 10:07

Ano, jedná se o totožné stroje s totožnou nákupní cenou. Prodejní cena se liší podle prodejců, jejich marží a kursu koruny v době dovozu do ČR.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika