Honda GCV160 motor nelze nastartovat



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
               
host - 112.146 (?) 
4.8.2009 20:40

Potřeboval bych poradit, jak šetrně odtrhnout přilepené plechové víčko rozvodu na přední straně motoru, těsnící tmel drží a nechci ho zbytečně poškodit. Rád bych se podíval co dělají ventily. Jinak dnes motor viděl servisák - po informaci, že byla spadlá hadička z čističe vzduchu a po zatažení za šňůru startu bez dalšího prohlásil, že motor nemá kompresi a pravděpodobně se do válce dostával prach (myslím si, že ne filtr byl zaprášený)a píst a kroužky se obrousily, případně, že se zadřel ventil, což je prý skoro totéž a do opravy motoru nepůjde. Nabízel hned, že zítra objedná a přemontuje nový motor v ceně cca 8 tis.. Protože nemůžu, ani nechci po takto velice hrubé diagnostice kupovat nový motor, na to je zatím čas, rád bych viděl nejdříve, co dělá rozvod. Motor při startování bafe do čističe vzduchu. Jarda

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                  
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 4.8.2009 21:11

Tak ta diagnóza není příjemná. Ale záleží hodně na skutečném stavu motoru. Několik motorů po ještě horších závěrech servisu mám a všechny jedou, ale záleží na tom, co bylo poškozené.Majitelé mi je prodali na ND.  Víčko jsem u OHC zatím vždy lepil na tmel - např. Paulin, je levný a velmi dobrý, jen není ekologický, je tam nějaká syntetika. U OHV je papírové těsnění. Odloupněte víčko po odšroubování 4 šroubů a potom jej očistíte a nalepíte. Chtělo by to přesně zjistit, co je poškozené a podle toho se rozhodnout. 

Bez názvu
Bez názvu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 211.82 (?), 4.8.2009 21:45

Pokud to není servisman znalý motorů Honda řady GCV, může ho dost dobře zmást dekompresní systém na vačce. Po tak málo hodinách bych to viděl spíše na možný problém s úsadami z paliva nalepenými na sací ventil, které omezují jeho uzavírání, a tudíž snižují kompresi válce.

A mimochodem, docela by mne zajímalo na jakého "experta" jste narazil.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 4.8.2009 21:57

Toto snadno ověříte po sundání víčka a otáčením motorem při kontrole rozvodů. Pokud se bude ozývat velké syčení (při zašroubované svíčce) je komprese snížena buď netěsností ventilů v sedlech, nebo se ventily těžko vrací, jak bylo uvedeno, mohou - může být přidřený a netěsní,  nebo jsou vadné pístní kroužky. Ten dekompresor Vás může zmást, neboť se vypíná až po startu motoru, kdy se odstředivou silou proti pružině systém vypne - zvedátko ventilu se odkloní. Proto při pomalém otáčení bude dekomprese funkční.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 126.185 (?), 5.8.2009 4:25
Může mi tady někdo přesně a výstižně popsat, jak ten dekompresní systém u GCV funguje?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 28.74 (?), 5.8.2009 16:04

Dekompresní systém u GCV - pomocné vačka nadzvedávající výfukový ventil v okamžiku startu, je součástí vačkového kola. Součástí mechanismu - ramínka, které pomocnou vačku "ukrývá", je pružina se specifickou pevností.

U tohoto motoru dochází teprve při více jak 600 ot.min o uschování dekompresní vačky a motor jde do plné komprese.

překročení 600 ot.min = normální zatažení za šnůru startování.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 5.8.2009 20:22

Nejlepší je to vidět, ale co je hlavní, je to jednoduché a výborné řešení. Vůbec nemusíte přemýšlet nad zmáčknutím nějakého dekompresoru před startem. Je to plně automatický systém, který dělá startování takového motoru velmi snadným i pro ženy. Na GXV je to řešeno jinak, neboť rozvodové kolo je ve skříni motoru, ne v hlavě válce a je kovové. Ale princip je stejný. Pro názornost několik obr.   

Dekompresní systém GCV
Dekompresní systém GCV
Srovnání motorů z pohledu ventilových rozvodů SV, OHV, OHC
Srovnání motorů z pohledu ventilových rozvodů SV, OHV, OHC
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 70.100 (?), 5.8.2009 7:52

Nevím, jak ten motor má řešený rozvod, ale nemohlo dojít k pootočení vačky? U ozubeného řemenu se to stává.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 26.58 (?), 5.8.2009 9:40

Závěr Vašeho technika berte s rezervou. Neumím si představit, že máte opotřebený motor po 20 hodinách provozu, i kdybyste jej provozoval bez filtru. Mám 2 tyto motory a nezacházím s nimi v rukavičkách a oba šlapou spolehlivě, ale s jednou podmínkou: od loňského roku musí mít benzin nejvíc 3 měsíce starý. Se starším benzinem nestartují, kolísají otáčky, netáhnou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 58.160 (?), 5.8.2009 15:50

To spíš opravdu vypadá na přidřený sací ventil, který se nevrací a zůstává otevřený. Proto to blafání do sání a ztráta komprese.

Nedokážu si představit že by se motor po 20 hodinách oddělal.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?8:04
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika