Asijská hrušeň - jak velká?



mic_n - (1) - 64.235 (?) 
23.5.2020 12:13, zobrazeno: 1330x

Zdravím, 

má tu někdo zkušenosti s velikostí stromů asijských hrušní? Vybíráme stromek do naší zahrádky, chtěli bychom takový, aby koruna byla cca 4 m do šířky / výšky. Je to v Praze, takže cca 220 mnm, takže teplejší lokalita, hodně písčitá půda. Asijská hrušeň se mi jeví jako ideální.

Bohužel ale nacházím rozporuplné informace ohledně velikosti stromů - někteří prodejci mi tvrdí, že stromky budou vždy malé s malou korunkou (do 2m), někteří mi říkali, že když se nenechá plodit, tak se strom včetně koruny rozroste.

Bohužel jsem laik, tak nevím, jak to opravdu je, nerad bych zasadil stromek, který zůstane zakrslý... 

Ty, které jsem našel bývají naroubovány na semenných podnožích nebo kavkazské podnoži, nevím jaký to má vliv na vzrůst.

(Také nechceme stromy, které je nutné něčím stříkat, proto tu jsme si vybrali tu asijskou h., píše se o ní, že na škůdce moc netrpí.) 

Předem díky za doporučení, případně i odrůdy... 

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 91.196 (?), 23.5.2020 14:35

I as.hr. jsou velikostně rozdílné-od mini snad až do giga! Netrpí rzí, ale mšicím chutnají velice...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 64.235 (?), 23.5.2020 15:42

Mšice mi nevadí, s tím si poradí ptáci a berušky, máme napadený rybíz, ale to je vždy třeba jen tak 10 %, tak to necháváme být.

A co tedy ovlivňuje vzrůst - odrůda, podnož nebo to zamezení plození? Zamezení plození znamená, že po odkvětu se odstraní všechny (nebo většina?) plodů?

Je nějaká kombinace odrůdy a podnože, kterou volit pro stromek velikosti koruny těch cca 4 m a rozvětvení koruny z kmenu ve výšce kolem 160-180 cm (takže asi polo až vysokokmen)?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz