Doporučíte chemický postřik?



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
   
Blanci - (9) - 12.61 (?) 
22.1.2013 10:12

Dobrý den,

všem velice děkuji za rady a tipy.

Ve všeobecnosti ještě doplním informaci, že se nejedná o zahradu, o kterou 20 let nikdo nepečoval - naopak, je to normální vesnická zahrada, na které se normálně pravidelně seká trávník sekačkou. Bývalý majitel ovšem nikdy nic nehnojil ani jinak neošetřoval, jenom stříhal stromky. Asi proto se nám urodil plný pytel brambor, které nebyli větší než 3cm. Kukuřice dorostla do nevídané výšky 40cm, mrkev byla určena místním permoníkům s tloušťkou i barvou silnějšího párátka... tohle jsme na podzim rešili zakoupením hnoje.

Ad: P.Z. - právě, k jediné nemoci si můžu číst do jara :) Hledám nějaké jednoduché řešení, třeba i nějakou babskou radu, neb nemám prostředky, zkušenosti ani čas věnovat se každé z těch nemocí zvlášť - s jiným postřikem v jinou dobu.

Ad: Miloš Vysloužil - studuji co to dá, v tištěné literatuře mi vše připadá, jakoby se jednalo o - jak to popsat? - jakoby se jednalo o udržovací postřik vcelku zdravých rostlin. Možná, že to přeháním, ale v praxi se mi zdají ty naše dřeviny nemocné do takové míry, že pořád zvažuji i broušení řetězu do motorové pily jako jedno z řešení.

Ad: Jan Pěstitel - píšete, že mám očistit kůru starých stromů. Můžu mi, prosím, napsat návod? Jak postupovat v případě, že se loupe? Zapomněla jsem totiž napsat, že pod odlouplou kůrou téměř vždy nacházím různou havěť, brr. Ovšem ta nejpostiženější jabloň a i třešeň má oloupatelné i větvé