Řízkování muškátů



host - 156.90 (?) 
7.5.2013 9:01, zobrazeno: 17607x

Hezký den všem zahradníkům,

chtěla jsem se zeptat, jestli máte zkušenosti s množením muškátů řízkováním tak, že dáte řízky zakořenit do vody a až poté sázíte...

A ještě jeden dotaz, když si zakořeněný řízek zasadím, bude ještě letos kvést, nebo bude plnohodnotný až příští rok?

Děkuji všem za odpovědi a mějte se mnou shovívavost, jsem začátečník :)

Eva

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 112.36 (?), 7.5.2013 11:22

Ahoj Evo, určitě to lze a dělá se to tak, ale teď už je poměrně pozdě. Nicméně pokud máš do toho chuť, tak to určitě vyzkoušej i teď.

My doma řízkům z muškátů říkáme odjakživa "obnůžky" a ty odebíráme z přezimovaných rostlin tak v únoru/březnu, dáváme je na světlý okenní parapet do sklenice s vodou a když dostatečně pustí kořínky (tak za 3 týdny), tak zasadíme do sadbovačů/malých květináčků. Taky se dají zasadit obnůžky přímo do hlíny, ale je lepší v tom případě použít růstový stimulátor (prodává se v zahrádkářských potřebách, buď prášek, já mám radši gel).

Chci se ostatních zeptat - necháváte si loňské přezimované muškáty, nebo dáváte do truhlíků už jen nově nařízkované? Někde jsem četl, že nejvíc kvetou právě prvním rokem, tak jestli je to pravda - a to je i odpověď pro Evu, jestli budou kvést už tenhle rok. ;)

Jarda

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 156.90 (?), 7.5.2013 13:17

Jardo, díky moc! Zkusím to a uvidíme :)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Marie12 - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (429) - 64.226 (?), 7.5.2013 20:26

Taky si řízkuji muškáty jak převislé tak vzpřímené, řízkuji zásadně v srpnu až v září, namáčím do stimulátoru a zasadím do květináčku, mám je ve skleníku až než přijdou mrazy pak odnesu do chladnější místnosti, do truhlíků sazím v únoru, ujme se až 80 procent.Taky některé zimuji, ale je pravda že mě kvetou méně.

Řízkované muškáty
Řízkované muškáty