Ptačí zob - zastřihnutí a vysazení nového

host - 162.128 (?)
13.8.2008 21:18

zkusila bych dve varianty:

- ušmiknout to tesne pred odjezdem na chatu, potrit stimulatorem, na chate zapichnout do pudy a cekat, co z toho se ujme.

- ušmiknout to hned, potrit stimulatorem, dat do truhliku, nechat do jara a na jare zasadit do pudy.

teoreticky by se to mohlo podařit v obou případech.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

host - 124.246 (?), 13.8.2008 21:13, zobrazeno: 7418x

Prosím o radu, loni na jaře nám byl vysazen ptačí zob. Nyní ho chceme zastřihnout, ale ráda bych ty uříznuté větvičky použila na vysazení nového plotu na chalupě. Je to možné? Slyšela jsem, že je to možné s použitím stimulátoru, ale jsem laik, takže netuším co, kdy a jak. Moje představa: zítra to ušmiknu, konce těch uříznutých větviček potřu stimulátorem, tak po 10 ks hodim do truhlíku s ňákou zeminou a za 14 dní vysadim na chalupě... Tak a teď mi řekněte, jak moc jsem mimo :))

děkuju moc 

host - 162.128 (?), 13.8.2008 21:18

zkusila bych dve varianty:

- ušmiknout to tesne pred odjezdem na chatu, potrit stimulatorem, na chate zapichnout do pudy a cekat, co z toho se ujme.

- ušmiknout to hned, potrit stimulatorem, dat do truhliku, nechat do jara a na jare zasadit do pudy.

teoreticky by se to mohlo podařit v obou případech.

host - 67.226 (?), 13.8.2008 23:39

Ptačí zob se celkem lehce množí, ale vámi uvažovaný postup nebude mít skoro žádné šance na úspěch. Řízky (cca 6 oček) se totiž odebírají z vyzrálých letoröstů v zimních měsících a sázejí se brzy na jaře. Sázet měkké části, v tuto pozdní dobu a ještě přímo na stanoviště bude zbytečná práce.
A jinak vám doporučuji řezat plot 2x ročně(červen, srpen), a pouštět jej nahoru pomalu, protože především ve spodní části jej budete mít řídký.

Nikool.ka - (13) - 227.186 (?), 14.8.2008 13:54