kvetouci/barevne keře kolem oploceni



sasa - (9) 
2.6.2004 10:40, zobrazeno: 11831x
Ahoj. jsem upůny laik a zarizuju si zahradku.Momentalne resim co dat k plotu, chtela bych splnit nasledujici podminky:o)
1.barevne kvetouci, kombinace vice druhu/ruzova, bila i jine barvy
2.rychle rostouci, nenarocne na udrzbu
3.abych mohla zasadit v rozmezi ted-podzim
4.jehlicnany k dalsi strane plotu-jake druhy, opet, aby bylo nenarocne ale zaroven pekne.
rada bych za rozumnou cenu poridila pekne vypadajici, nenarocne rostlinky.
prosim poradte mi, velice radu ocenim,
PS:kde nakoupim vybrane keriky?mam si pozvat na sazeni odbornika nebo zvladneme sami?
dakujem sasa
Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
Basík - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (90), 2.6.2004 22:03
Pokud má být výška keřů kolem dvou metrů, je kvetoucích druhů velký výběr. Určitě se hodí zlatice (Forsythia), vajgélie (Weigela), pustoryl (Phyladelphus), trojpuk (Deutzia), některé z nižších kalin (Viburnum) a vyšších tavolníků (Spiraea) a dřišťálů (Berberis) . Dále se hodí svídy (Cornus), které sice méně nápadně kvetou, ale jsou ozdobné často bělavými či žlutými listy a po opadu barevnými větvemi. Rovněž jsou výborné tavoly (Physocarpus) zvláště odrůda se žlutou a nově vyšlechtěnou sytě červenou barvou listů. Skupina keřů se může proložit ptačím zobem (Ligustrum), který drží listy téměř celou zimu. Všechny uvedené jsou nenáročné, ale mají-li dobře kvést, nesmí se moc stříhat. Proto je nutné počítat, že se rozrostou i do šířky. Spon volíme také větší - alespoň jeden metr. Výsadba je vhodnější zjara nebo na podzim. Lze i v létě, ale jedině kontejnerované sazenice.
Z jehličnanů na plot je rovněž vícero. Nejčastěji se volí túje - zerav. Můžou být i cypřišky, tisy, smrky a to vzrůstnější formy, které rychle narostou do požadované výšky, ale pak se musí stříhat.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
sasa - (9), 7.6.2004 11:32
Dobry den. Moc Vam dekuji za vycerpavajici odpoved.