Růže asi zplaněla



host - 82.2 (?)
18.8.2010 8:25

Tahle chloroza bude spíš nedostatkem železa nebo hořčíku, protože postihuje více mladé listy než staré (u dusíku je tomu naopak). ělezem i hořčíkem lze nyní hnojit bez obav z vymrznutí.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

rosalinda - (18) - 218.253 (?), 18.8.2010 0:51, zobrazeno: 10597x

Dobrý večer, prosím o radu.  Vloni jsem zasadila tři růže, letos začaly kvést, ale jedna po odkvětu asi zplaněla. Mám ji ostříhat, nebo snad vykopat a vyhodit? Nemám zkušenosti, jsem začátečník. Děkuji za rady.

Bez názvu
Bez názvu
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 176.18 (?), 18.8.2010 1:17

Pokud vám u keřové růže vyrostly kromě normálních i plané výhony (světlejší larva, drobný list, slabší), odhrňte v tom místě trochu zem a odstřihněte je co možná nejblíž místu vzniku. Růže se očkují na podnož, která někdy začne prorůstat - rozhodně to není důvod k ostříhání nebo k likvidaci celého keře.   Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
konvalinka - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1285) - 143.17 (?), 18.8.2010 7:51

Není možné, že by Vám zničeho nic zplaněla růže  Jak píše Lída, může vyrůst jeden, či pár planých výhonů. Tato Vaše růže mi připadá, že jí chybí nějaké živiny. Zkuste přihnojit, v tuto dobu už bude asi lepší nějaké ze speciálních podzimních hnojiv. Mě to připadne na málo dusíku, ale tím už teď růži nehnojte, mohla by vymrznout. V čem je máte vysazené? Ve své zemině nebo jste i něco přidávala, kupovaný substrát, kompost, rašelinu?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 82.2 (?), 18.8.2010 8:25

Tahle chloroza bude spíš nedostatkem železa nebo hořčíku, protože postihuje více mladé listy než staré (u dusíku je tomu naopak). ělezem i hořčíkem lze nyní hnojit bez obav z vymrznutí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 176.101 (?), 18.8.2010 20:19