Kolik odrůd na jednom stromě?

host - 217.135 (?)
20.3.2010 17:15

Nakolko nemam velku zahradu a chcem mat z kazdeho trosku, mam aj ja na stromkoch nastepenych viac druhov... na ceresni asi 10...dozrievaju postupne... ak do koruny nastepite spravnu visnu ako opelovac... zvysi sa vam viditelne uroda..niekedy staci dat do stromu rozkvitnute vetvicky... Najlepsi sposob je ju zmladit a potom do novych letorastov ockovat v case miazgy pod koru do zarezu v tvare T.  Som laik a celkom sa mi dari i s ostatnym ovocim... Hlavne vznikaju stromy s roznymi druhmi ovocia... ale pozor nie vsetko na vsetko ide stepit...   docent@azet.sk

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Brundinka - (2) - 181.30 (?), 24.2.2010 15:43, zobrazeno: 4732x

Dobrý den, dají se naroubovat na strom třešně asi 10let starý, jehož plody mi nechutnají, např. 2 různé odrůdy višní a 2 jiných třešní? Aby každá větev byla jiná? A ještě: můžu na hrušku naroubovat jablko, půl na půl? A na švestku dvě jiné švestky? Dá se o tom někde něco vyčíst? moc děkuji heraldika@volny.cz

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18319) - 81.81 (?), 24.2.2010 20:33

Kromě jablka na hrušku všechno uvedené naroubovat lze. Tedy s šancí na ujmutí. Višně s třešněmi na jednom stromě bych ale nekombinoval,  višně rostou o dost slaběji.

host - 181.30 (?), 24.2.2010 21:30

Děkuji za odpověď. A chci se ještě zeptat, zda existuje něco jako prodejna roubů? Jak k roubům obecně přijít? Kde vybrat? Kde objednat? Sama mám zájem o 3 druhy třešní, 3 druhy jabloní a 3 hrušní. Zlín.

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18319) - 65.50 (?), 25.2.2010 9:50

Objednat se asi dají,  na stránkách Sempry je kontakt. Ale nejsou úplně levné. Podle dotazu soudím, že s roubováním asi nemáte dlouholeté zkušenosti. Možná by bylo pro začátek lepší vyptat si pár roubů ověřených odrůd od sousedů.

host - 217.135 (?), 20.3.2010 17:15