Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Dobrý deň, oživím starú tému. Chcem sa opýtať, či je to skutočne až tak veľký problém, ak stratifikáciu začnem povedzme ešte v lete a ukončím ju ešte koncom jesene (podzim)? Chápem, že sa všetci snažia (prečítal som si dnes všetky témy o stratifikácii 10 strán dozadu a ďakujem Vám všetkým za úžasné informácie!!!) to načasovať tak, aby sa stratifikovalo cez zimu a hneď zjari sa mladé semenáče mohli vysadiť na záhon, ale čo ak mi rastliny vyklíčia skôr? Je to na veľkú škodu rastlín, alebo to komplikuje život iba pestovateľovi? To druhé by som ešte skusol. Narazil som na rôzne názory pri prechádzaní tém: 1. že rastliny sa cez zimu vysilia a zahynú, ďalej, 2. že sa budú ťahať za svetlom a budú vytiahnuté a to asi nie je dobré?!?, ďalej, 3. že musia byť v nejakom skleníčku s riadenou klímou, aby prežili zimu. Čo z toho je prosím najrelevantnejšie? 

Som amatér. Chcel by som si výhľadovo vypestovať semenáče čerešne-vtáčnice a tie skúsiť očkovať v lete budúceho roku očkom višne, na višňu by som chcel cez medzištiepenie časom navrúbľovať čerešňu. V literatúre som našiel info, že kôstka čerešne po založení do pôdy vyklíči za 240-270 dní, stratifikácia sa pri takom komplexnom vysvetľovaní, nie v prípade čerešne, spomína iba ako alternatíva, nie nutnosť. Pred troma týždňami som teda na základe týchto info pár kôstiek divých skorých čerešní založil do kelímku so substrátom, do hĺbky tak 2x priemeru kôstky (info z literatúry), pravidelne zavlažoval (ale nie príliš) a nechal na okne, však 240-270 dní je dlhá doba. Po prečítaní tém o stratifikácii na fóre som pochopil, že musím stratifikovať v chlade a vlhku, takže predvčerom, po 3 týždňoch na okne som kelímky so substrátom a vlhčenými kostkami presunul do chladničky, kde je tých 5°C. Jeden kelímok som nechal aj naďalej na okne, na aké-také porovnanie. Ak by stratifikácia čerešní v chladničke prebehla úspešne a trvala povedzme 90-120 dní, semenáče vyklíčia koncom jese