Usychání nových výhonků - listů u růží



Reeve - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (83) - 243.20 (?)
22.5.2011 3:03
Granulované hnojivo (konkrétně Cererit) přidávám spolu s kompostem do půdy už dlouhá léta při vysazování všech rostlin (včetně růží) a zatím si žádná z nich nestěžovala. Samozřejmě v rozumném množství, což ostatně platí o jakékoliv formě hnojení. Příčinu usychání bych (hlavně v letošním průběhu jara) hledal v první řadě v nedostatečné zálivce.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

DolezalovaD. - (3) - 45.15 (?), 21.5.2011 10:43, zobrazeno: 7325x

Dobrý den, v pěstování růží jsem úplný nováček a proto si teď nevím rady... Přesadila jsem ještě nerašící růže po zimě do nově vybudovaného záhonu a když se jim objevily po pár týdnech nové výhonky, ty jsem zastřihla dle rad, tak jsem je dle rady přihnojila hnojivem přímo ke kořenům a nasadila geotextilii s mulčem... jenže několik týdnů se jim dařilo, nasadily další výhonky a nyní jsem spozorovala, že dvě růže z ničeho nic začaly usychat a přitom byly krasně zelené. ...Mohl by mi někdo poradit, jak se je mám pokusit znovu oživit? ...zastřihla jsem je, ale ráda bych se vyvarovala dalšímu usychání u dalších růží. Děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 220.130 (?), 21.5.2011 11:36

Při přesazování nebo sázení růží se zkracují nakrátko výhony z loňského roku, které růže má. Výhony, které letos nově vyraší, se již nezkracují, na těch růže kvete!  Dále při přesazování jakékoliv rostliny se sice vylepšuje zem kompostem ap., ale nikdy nesmí průmyslové hnojivo (granulky v sáčcích) přijít přímo do styku s kořeny, protože spálí nové kořínky!

Měla jste se ptát dřív, v dobré víře jste dělala vše proto, aby chcíply . Jen je zalévejte, letos už proboha nestříhejte (až příští jaro!!!), a nějaký čas ani nehnojte, nejdřív tak 6týdnů po zasazení (a ne později než v srpnu, jinak výhony do zimy nestihnou vyzrát a pak zmrznou).           Lída

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci