Sadové růže neřezat?



Lenka U. - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (71) - 114.199 (?)
17.7.2008 15:51

Paní Lili, děkuji, že nám začátečníkům věnujete tolik času. Myslím, že váš tip je tentokrát správný, na Golden Showers jsem si při brouzdání po netu myslela i já, ale nebyla jsem si jistá.  Zatím se rozrůstá i rozkvétá do krásy, tak držte palce, ať mi nezmrzne.  Ještě jednou díky, Lenka

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
host - 56.178 (?), 3.7.2008 1:20

Dovoluji se vmísit do pátrání po jménu té krásné růžičky.Jsem jen laik s několika růžemi v zahradě, ale protože hodlám na podzim trochu tuto část zahrady přebudovat, čtu tady různá poučení a taky literaturu. V knize Růže od Hanneke van Dijkové je v oddíle "staré růže" popsána růže Gloire de France (před r.1819)  - "malý keř širokého vzrůstu, který kvete plnými, fialovorůžovými květy ve tvaru malé tykve."

Tak mi připadla Vaše růžička jako tykvička.

Zdraví Anna

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Lili - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (337) - 205.168 (?), 3.7.2008 1:46

Zdravím Paní Aleno,

Gloire de France, kterou myslíte to nejspíš nebude, je to plnokvětý hybrid gallicy a ty mají typický plochý hustě plný rozetovitý květ a navíc při plném rozvití je uprostřed květu vidět zelený zdužnělý "pupíček". Vytváří střední košatý keř okolo 1,5 metru vysoký i široký, navíc je jednoukvetoucí. Paní Preclíková má podle popisu velkokvětou růži - nejspíše čajohybrid.

Ovšem kdybyste věděla, kde se dá tahle nádherná gallica sehnat, dejte prosím vědět. S úctou k Vašemu nadšení pro růžové detektivní pátrání Lili. Jej.. a odkaz na obrázky Gloire de France : www.helpmefind.com/rose/pl.php?n=1828&tab=10

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 56.178 (?), 7.7.2008 12:47