Kávová sedlina jako hnojivo



host - 133.198 (?)
9.4.2010 13:21

Kávová sedlina leda do kompostu, ale ne hlíny! Je to prakticky hlušina bez obsahuje základních živin. Chudá na dusík, fosfor i minerály. Po pražení semen zbývá velké množství ligninu a co přežilo pražení, vyluhovala voda v kávě. Jeji hodnota tkví v tom, že obsahuje zbytkový kofein a další methylxantiny, které by měly hránit před plísněmi, jež jsou pravděpodobně na tyto látky náchylné. Káva totiž málo kdy začne sama od sebe plesnivět. Nebývá problém s případným zamořením aflatoxinem a podobnými mykotoxiny. Tedy v případě, že podmínky nejsou opravdu extrémní, to pak neochání nic. Do kompostu tedy ano, do hlíny ne.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 133.198 (?), 9.4.2010 13:36

S tím ani zdaleka nemohu souhlasit. Jsem odborník zabývající se výživou a zjednodušeně platí, že káva by měla být v kontaktu s horkou vodou/párou maximálně 30 sec, potě se začnou luhovat látky s větší molekulovou hmotností a některé lipofilní látky, které jsou rakovinotvorné a dráždí travící trakt. Stejně tak částice z nefiltrované kávy jsou velmi dráždivé pro žaludeční sliznici a jsou prekurzorem pro vředové onemocnění a tím pádem i pro rakovinu žaludku.

Výše zmíněné podmínky splňuje espresso, překapávaná káva, a částečně mokapresso. Navíc nemluvě o chuti pressa Káva z čerstvých zrn připravená v kávovaru, který nemusí být přímo profi, je úžasným požitkem...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 151.38 (?), 9.4.2010 14:02

Když jsem choval(pěstoval) Kalifornské žížaly, dával jsem jim kávovou sedlinu-chutnaly jim.Vždy se na to seběhly(vím-nožičky nemají).Možná, určitě chutná logr i našim deštovkám, a tím napomáhá prokypření půdy.Jak známo tam kde není určité procento humusu v půdě, nejsou ani deštovky.

rostislavik

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci