Raná, bezsemenná, rezistentní, mrazuvzdorná... aneb rozinky v podhůří a bez chemie?



PetrHl. - (5) - 68.88 (?)
5.2.2016 15:21

Připojuji, také jsem se pokusil vyrobit ze Solarisu víno. Nechal jsem ho ale příliš hluboce prokvasit a má hodně kyselin, je z něho těžké suché víno. Já nejsem nějaký odborník na vína, nicméně kdo má rád polosladká - prosím neuražte se moravští velkovýrobci - lehká eurovína, asi dá přednost pětilitrovce za 120 Kč v akci z nejmenovaného obchoďáku.

K těm raným, velmi raným a megaraným odrůdám. Nejsem sám, kdo k se k tomuto fenoménu pěstování révy v chladnějších a výše položených až zcela okrajových oblastech vyjadřoval. To, že máte velmi ranou odrůdu s krátkou vegetační dobou dosti často nese s sebou riziko, že bude i brzo rašit. A rašení z dvouletého dřeva s násadou květů = budoucích hroznů se rovná každoročnímu adrealinu, zda se po rašících výhoncích přeženou tři zmrzlí. To také s většími škodami než kdekoli v nižších nebo perfektně chráněných polohách. Tedy zohledňujte i fakt, jestli je nutné vybírat velmi ranou odrůdu je proto, že chci ozobávat už koncem srpna nebo mi to stačí o 14 dnů později s menším rizikem, že se budu dívat v půlce května na spálené výhonky se založeným květenstvím.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2   
                  
host - 58.62 (?), 4.2.2016 12:45
Musite brat s rezervou co kde o ktere odrude pisi, ty zkusenosti mohou byt individualni a odlisne.Ac byl minuly rok na vosy a jinou havet extremni, mne na Solarisu nesezraly jediny hrozen(sklizel jsem ho 16.9.2015 pri cukernatosti 19 stupnu NM a vino je z nej skvele-lehci, krasne voni a v chuti mi nejvice pripomina merunku(mam hlinitou pudu).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 168.27 (?), 4.2.2016 18:31