První rok



Burian43 - (6) - 123.130 (?)
3.6.2010 10:52

Jak to mám udělat nyní?Chci mít kmínek asi 1 m vysoký,mám ostatní výhony vyštipovat?Jsem úplný začátečník,tak promiňte takové otázky. Děkuji za odpověď

víno
víno
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 75.118 (?), 1.6.2010 22:58, zobrazeno: 7381x
Dobrý den, letos jsem zakoupil v Bauhausu dvě vinné révy, ale vůbec nevím co je to za druh a protože to chci dát k pergole a chtěl bych vést horizontální řez možná na dva kordony, chci se zeptat jak mám letos připravit víno. Koupil jsem ho docela pozděm někdy v půlce května. Byla to taková hlava s tím voskem a na něm několik šlahounů. Teď mám asi 6 šlahounů a potřebuji poradit jak vést a jak ted sestříhat víno. Takže mám vybrat ted třeba dva pruty, které budu vyvazovat svisle a ostatní úplně u hlavy uříznout? a po dosažení potřebné výšky asi 1,9 někdy v srpnu zaštípnout a jednoho udělat kmen třeba 50 cm tím, že vyštípu očka? Nebo se mýlím? A kdy se očka na kmenu vyštipujou? a co s tím druhým prutem? Nebo mám nechat jen jeden? A co na jaře? udělat tedy ken a ještě nějak zkrátit hlavní prut na kolik oček? A co další rok? to už budu jen seřezávat na dvě očka a zaštipovat hlavní prut? Pročítal jsem tady spousty diskuzí, ale protože jsem začátečník, tak nevím jestli jsem to dobře pochopil a chtěl bych hned letos už založit na příští rok nějaký tvar. A jak se poté udělá druhý kordon? Nevím jestli mi bude chtít ještě někdo odpovídat, ale za radu budu rád. Potřeboval bych nějakou diskuzy, kde si budu moct vyjasnit nějaké nejasnosti.
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 215.11 (?), 2.6.2010 8:06

Je zbytečné zakládat dvě stejná vlákna. Nějakou tu diskuzy máte třeba tady. VJK

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 191.158 (?), 2.6.2010 9:09
To se divím že nevíte co to je. Když jsem tam prohlížel sazenice tak byly všechny pěkně označené nebo pojmenované. Mirek