Prim na pergole



host - 25.112 (?)
29.3.2010 21:00

Zastřihla jsem šlahoun až nad čtvrtým očkem, protože bylo asi 3x větší než ty ostatní.Tak nevím jestli je to takhle dobře, když bych ty spodní 2-3 vylámala, nebo ho mám zkrátit až na ty dvě.Děkuji Jitka

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 25.112 (?), 27.3.2010 8:48, zobrazeno: 6465x

Loni jsem zasadila odrůdu révi Prim k pergole.Nechala jsem růst jeden pupen, z kterého vyrostl šlahoun do výšky zatím asi 60cm.Ostatní pupeny jsem vylámala.Potřebuji ji "vytahnout" do výšky pergoly asi 2,5m po zděném sloupu, tedy potřebuji dosáhnout dlouhého holého kmínku a až nahoře vést tažně.Jsem úplný začátečník, potřebovala bych poradit jak mám dál postupovat a jestli je tato odrůda pro takový tvar růstu vůbec vhodná.Bydlíme v nadmořské výšce cca 400m.Děkuji Jitka

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 3.53 (?), 28.3.2010 21:40

Doporučuji letos ještě sestříhnout na dvě očka. Při dobré péči Vám ty 2,5 metru udělá už v letošním roce. Kmínek pak budete čistit a nahoře si necháte v dalších letech tažně. Prim je bujný, ale tažně přidávejte jen postupně, aby se sazenička nepřetížila.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Zahrádkářský kacíř - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (391) - 235.249 (?), 28.3.2010 22:22

Nebojte, samy o sobě nepřetíží, přetížit jí můžou jen plody.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 65.90 (?), 29.3.2010 11:42