Po odkvětu orchideji usychá stonek



host - 246.62 (?)
18.6.2019 17:02

2


Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 246.62 (?), 18.6.2019 16:52, zobrazeno: 7696x

Zdravím,

k narozeninám jsem dostala krásnou modrou orchidej phalaenopsis. Dlouho krásně kvetla a nedávno už začala odkvétat. 

Květinu mám na stole u zdi cca metr od západního okna. Bohužel v mém pokoj je v létě cca 30°C. Bydlíme v prvním patře rodinného domu, kde je v létě teplo, jediná chladnější místa se nachazí v přízemí, kde je veranda, garáž či sklep, ale přijde mi škoda dávat orchidej do přízemí, kde není ani na očích. Jednou za 14 dní jsem orchidej namáčela do vody s výživou na zhruba 15 minut a jinak každé 2 dny ji rosím.

V pěstování orchidejí jsem laik, ale chtěla jsem se o ni starat sama. Po odkvětu jsem měla v plánu stonek nestříhat, ale bohužel mi začal usychat a dnes jsem si všimla i nažloutlého listu. Stříhání se bojím, jelikož máma sama neví, co s nimi dělat - někdo poradí stříhat nad 3. očkem, někdo úplně dole. bohužel nám žádná orchidej znovu nevykvetla, maximálně se dařilo listům, proto si jdu pro radu.

Předem moc děkuji

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 246.62 (?), 18.6.2019 17:00

Přidávám ještě navíc fotografie


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 246.62 (?), 18.6.2019 17:02

2


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 246.62 (?), 18.6.2019 17:02

3


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 232.19 (?), 19.6.2019 8:45

Dobrý den,

stvol ustřihněte co nejníž, v zimě vyrazí nový. :) Akorát modře už asi nepokvete, to bude bílá obarvená orchidej. A odumírání spodních listů je naprosto přirozený proces. Vaše orchidej vypadá zdravě. ;) Pozor na přelívání (zalívat, až substrát vyschne) a přímé sluneční paprsky.  Ať se daří.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci