Po zkušenostech s čističkou Topas5 bych se produktům firmy Topolwater obloukem vyhnul. Pořídili jsme si pro náš rodinný domek se 3 členy rodiny jejich model Topas 5. Zprvu čistička v pohodě naběhla, množství aktivního kalu bylo na předepsané úrovni. Ale již po 3 měsících provozu se začal objevovat silný zápach a celá čistička se na povrchu všech komor postupně zaplnila silnou biologickou pěnou. Podotýkám, že jsme prováděli všechny návodem předepsané servisní úkony (a to není zrovna úplně jednoduché, obzvláště s návodem psaným pro vystudovaného technika a naprostou absencí obrazového znázornění servisních postupů) a nepoužívali nedoporučené čistící a jiné chemické prostředky. Na telefonické i emailové dotazy k řešení situace výrobce zprvu vůbec nereagoval (u emailů tvrdil, že mu nedorazily, telefony nezvedali nebo byli nedostupní). Když už jsme se s nimi konečně spojili, technici byli neochotní se s námi vůbec bavit ("musím teď pryč, odjíždějí mi kluci", "biologická pěna není důvod k reklamaci") a případně radili zásahy, které nás pěny stejně nezbavily (sbírání pěny, vylít Savo do čističky, přepínání režimů provozu ČOV apod.). Každopádně nikdo z nich nebyl ochotný přijet se na jejich výrobek podívat. Až se nakonec po půl roce provozu čistička zcela ucpala a v domě nám začaly přetékat odpady. Příčnou bylo zatvrdnutí pěny v jedné z komor čističky (Citát vedení firmy – p. Topola: "to nemůže být pěnou."). A co myslíte, přijel k nám někdo servisovat nefunkční čističku v této krizové situaci? Ne, jen si nás přehazovali po svých telefonech, slíbili že zavolají, ale už se neozvali. Nyní jsou jejich telefony buď nedostupné, nebo je nezvedají. Když jsem se konečně dovolal technikovi, který měl hned druhý den ráno v 8 h zavolat a samozřejmě nezavolal, sdělil mi, že nezavolal, protože jsme mezitím mluvili s někým jiným. Jenže ten nám stejně nic neporadil. Technik mi posléze řekl: "Co mám tedy dělat?". A telefony zase nikdo nezvedá... Navíc jsme zjistili, že obdobný problém stejné čističky s výrobcem už půl roku řeší naši známí. Je zde tedy závažný problém jak ve fungování čističky, tak především v absenci jakéhokoliv technického servisního zázemí i v době záruky na ČOV. Natož asi po uplynutí záruky. Budeme tedy řešit reklamaci oficiálně písemně v zákonných lhůtách, ale obávám se, že to nakonec stejně skončí výměnou za čističku jiného výrobce, která bude fungovat a na kterou výrobce poskytuje servisní pomoc.